Backpacka i Australien, NZ & Asien 2019 🌏

Av Paulas
1 nov. 2018 18:47 (redigerad)
Visningar: 251
Hej!

Jag har i flera Är velat backpacka i Australien, Nya Zeeland och Asien (frÀmst Sydostasien) och jag kÀnner att det Àr dax nu! Jag har egentligen inga bestÀmda lÀnder eller saker jag vill göra utan jag Àr öppen för det mesta. Jag skulle helst vilja vara ivÀg i minst tre mÄnader men jag Àr vÀldigt flexibel. Det bÀsta skulle vara om man kan starta resan i början av januari, men senare funkar ocksÄ. TyvÀrr sÄ har jag inga kompisar som vill/kan resa med mig och det Àr dÀrför jag letar efter en resekompis hÀr. NÀr jag reser sÄ gillar jag att upptÀcka nya saker, trÀffa mÀnniskor, testa pÄ nya saker, sola och bada, festa och bara se nya hÀftiga saker.

Lite om mig: Jag heter Paula och Àr 22 Är gammal. Jag bor i VÀrmland men jag Àr uppvuxen utanför Göteborg. Efter att jag slutade gymnasiet sÄ har jag gjort lite av varje. Jag jobbade cirka ett Är dirket efter gymnasiet i en affÀr och pÄ förskola. I oktober 2016 sÄ Äkte jag ivÀg till USA dÀr jag jobbade som au pair i ett och ett halvt Är. En av de bÀsta tiderna i mitt liv! Jag kom hem till Sverige i maj och jobbade under sommaren. Just nu bor jag i Berlin och pluggar tyska hÀr. Jag ska vara hÀr i tre mÄnader sÄ jag kommer hem i november. NÀsta Är hade jag tÀnkt att börja pÄ universitet och det sista jag skulle vilja göra innan livet börjar "pÄ riktigt" Àr att backpacka. NÄgot jag har drömt om i flera Är! PÄ min fritid sÄ gillar jag att lÀsa, springa, trÀffa mina kompisar, gÄ ut och kolla pÄ Tv-serier.

Om ni Àr intresserade sÄ Àr det bara att höra av er hÀr eller pÄ Facebook, dÀr heter jag Paula SÀihke. Och jag lovar att jag Àr lite roligare i verkligheten Àn min stela text hÀr! ;)
Av Sofiagr
13 nov. 2018 20:14
Hej!
Inne pÄ samma spÄr, har inte heller nÄgon att Äka med tyvÀrr!
Vill supermycke till Australien, NZ och Hawaii men sÀger absolut inte nej till Asien!! ;)
Taggad pÄ att rymma mörkret och se nya saker, uppleva andra kulturer, festa och typ allt som du skrev haha. Kanske ev jobba lite dÀr ocksÄ!
Hör av dig om du vill, @sofiagrahn pÄ instagram och desamma pÄ facebook.
Medlemmen har tagit bort svaret
16 dec. 2018 23:15
Hej! Jag vill ocksÄ backpacka i Asien (igen). Var dÀr vintern 2018! Jag har en treveckors resa till Thailand planerad i april. Funderar dÀrför pÄ att resa vidare efter den (dÄ Àr det maj). Om nÄgon skulle vara intresserad av att resa med mig sÄ Àr det bara att höra av sig hÀr eller pÄ instagram: @emiliafunk
29 dec. 2018 02:07
Hejsan, jag ska resa runt i Australien, Nya Zeeland och Asien med en kompis. SĂ„ hade varit kul och trĂ€ffa nĂ„gra kompisar pĂ„ vĂ€gen. SĂ„ hör av dig om du har lust att trĂ€ffas😊