Backpacka i Asien slutet på september/början på oktober

13 aug. 2018 18:49
Visningar: 165
Hallå!!

Sara heter jag, efter tre år av studier är jag nu peppad på att ge mig iväg och resa!

Har länge velat backpacka i Asien, länder som Bali, Malaysia, Filippinerna, Vietnam och Indonesien lockar men är öppen för annat och har inte spikat något. Som sagt planerar jag att bege ganska snart och tänker mig att jag är borta fram till jul.

Det jag ser fram emot med att resan är att upptäcka platser, kulturer, mat och träffa härliga människor. Vill även göra allt ifrån att snorklar och hitta på andra äventyrliga aktiviteter till att spendera dagar på stranden och festa. Har aldrig backpackat tidigare så är öppen för förslag om upplägg och planering av rutt.

Vore jätteroligt att hitta en härlig resekompis som är inne på lite samma bana som mig. Söker någon härlig en som är öppen för det mesta och i min ålder, också skönt att ha en trygghet vid sin sida.

Lite om mig, är 24 år och kommer från Stockholm, har de senaste åren bott i Linköping och pluggat till personalvetare och tog min examen nu i våras. Är en äventyrlig person som ständigt gillar att testa på nya saker, skulle beskriva mig som glad, lugn och flexibel.

Hör gärna av er om ni vill göra en liknande resa!
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Iidaaa
19 aug. 2018 13:53
Hej! Jag är också sugen på att dra iväg så snart som möjligt runt i Asien. Har du hunnit planera något än? Jag är 23 och bor i Stockholm, vill ut och resa med sol bad och upptäcka nya platser och komma bort från Sverige ett tag :) Hade varit kul att åka ner med sällskap
Av Emmat90
21 aug. 2018 19:45
Hej Sara!
Jag har nyss skapat en tråd där jag efterfrågar någon som vill hänga med mig till Bali den 21/9! Min resekompis har dessvärre hoppat av då hon känner för stort obehag inför jordbävningarna som drabbat Indonesien den senaste tiden. Jag känner inte alls samma rädsla, det finns många platser som inte fått någon som helst påverkan av dem! Så, jag kommer åka. Men det hade naturligtvis varit betydligt roliga att ha ett sällskap med sig, åtminstone i några dagar.

Hur ser dina resplaner ut i dagsläget? Jag är på Bali 21/9-16/10, hade varit roligt att höra ifrån dig om du också är där då!

Jag är för övrigt 28 år (känner mig som max 25, hehe) och jobbar som polis i Kristianstad. Är social, trevlig och glad - inget krångel!

VI hörs!
/Emma
Medlemmen har tagit bort svaret