Australien sep/okt 2014

8 maj 2014 21:19
Visningar: 342
Hallå!
Tänkte åka till Sydney i slutet av september/början av oktober!
Söker någon att åka ner med och hänga med första tiden (tänker stanna ett år WH visa, jobba och resa runt) Då ja känner mig en aning nervös att åka till andra sidan jorden själv för första gången.
Tar gärna en kaffe om det är någon från Stockholm trakten som är taggad, och diskutera saken.
Kan även snacka över fb. Hare!
9 maj 2014 14:20
Tjena!

Har oxå en plan på att åka down under i början av oktober och stanna i ungefär 2 månader. Har du tänkt att åka över till Nya Zeeland något? Vad har du för planer i resväg osv?
10 maj 2014 12:41
Planen är att resa från manly upp till cairns och sen ner till Sydney igen och resa ner söderut med bil förhoppningsvist., Men jag är ganska impulsiv så ja kan inte vara helt säker på vad som händer, men de är mina ungefärliga planer för stunden!
Nya Zeeland ska jag också åka till och Bali är jag sugen på! Jag vill ju även jobba för en längre vistelse.
Men som sagt vill du åka ner med någon och hänga första tiden för att få lite ''feeling'' hur saker och ting funkar så är jag på! Och går man bra ihop får man ju se vad som händer sen :)
31 maj 2014 21:42
Hallå!
Min tanke är att åka samma tid, dock bara i ca 1 månad. Har du fått med dig någon på kälken?
Skulle ändå tycka att det är roligare att åka blandad grupp(tjejer och killar) :)
Jag hade inte tänkt jobba under tiden jag är nere utan är där för att ha de jäkligt gött bara och uppleva nya saker!
Av Anthon
1 juni 2014 08:25
Hej! I höst ska jag iväg på en liknande trip till australien :) Resa runt och uppleva allt möjligt. Tyvärr har inga polare pengar eller tid då de flesta redan börjat plugga. Skulle vara jätte kul att dra iväg med ett blandat gäng med tjejer o killar. 20 år och heter Anthon Larshammar på facebook, folk som är sugna på en sådan resa lägg gärna till mig :
Medlemmen har tagit bort svaret
11 juni 2014 14:21
Hej! Jag bor i Gbg tyvärr men har i princip samma planer! Hade dock gärna velat besöka kusterna också! Är gärna på om ni är några som ska åka.
Av Juuliaa
12 juni 2014 22:56
Hej!

Har i princip samma planer, men tänkte även dra till Nya Zeeland och resa där i kanske 2-3 månader antingen efter eller innan Australien. Tänkte också vara borta ett längre tag och jobba och resa runt! Jag bor dock i Göteborg, så lägg gärna till mig på facebook så kan man snacka där.
https://www.facebook.com/julia.lindgren.7140

Är väldigt flexibel när det gäller det mesta, men precis som du tycker jag det hade vart skönt att ha någon att hänga ihop med den första tiden och sedan se vad som händer efter det.
14 juni 2014 11:17
Jag har bokat flyg den 27 okt till Sydney, så är någon sugen på att glida med är de bara att höra av sig!
21 juni 2014 23:14
Heeeej! Jag har planerat att åka till aus någon gång i okt(inget bokat) och skulle tycka det var kul att åka ett gäng blandat tjejer och killar :-) heter sofia nilsson på fb :)
22 juni 2014 23:43
Hej!
Jag är 21 år och har letat efter den perfekta resan att göra i höst och australien är ju drömresemålet!
Jag tänkte vara borta en månad och vill gärna (försöka) lära mig surfa och komma igång med longboardåkandet då också!
Vad har du planerat att göra i australien och hur länge tänkte du vara där? Jag bor i stockholm btw!
Har ca 40.000:- just nu men kommer ha mer i slutet på sommaren (ingen aning om hur mycket man behöver för att vara borta en månad). Får jag hänga med eller?? Är väldigt reseovan men vadå, men anpassar sig väl!

/josefin tyra friberg @ facebook