Australien hösten 2015

7 jan. 2015 16:15
Visningar: 402
Hallå!
Jessica heter jag och tar studenten i sommar, sen ska jag jobba i Norge två månader för att få ihop ännu mer pengar till Australien.
Jag är väldigt sugen på att jobba på farm direkt när jag kommer ner, för att få ihop dagarna till second year visa. Efter det är jag väldigt flexibel vad jag vill göra. Ett måste är i alla fall att resa östkusten, kanske köpa en van eller åka med greyhound bussen? Vill även ta dykarcertifikat, lära mig surfa, skidive, bungjy jump osv. Kanske åka vidare till NZ, bali thailand? Är som sagt öppen för förslag då jag är en spontan liten prick.
Jag är väldigt social och tycker om att festa men myskväll är lika bra det med.
Letar efter en reskompis/ar som är inne på lite samma spår som mig, så om det låter intressant är det bara hojta till!
Av Moncei
8 jan. 2015 00:20
Hej!

Jag heter Monika, är 20 år och bor i Stockholm. Pluggar för tillfället men vill ta ett år ledigt från skolan nästa år för att åka iväg och backpacka någonstans under ett halvår till ett års tid. Har varit väldigt inne på samma planer som dig, vill åka till Australien/Nya Zeeland, vilket är min dröm, och backpacka samt kanske arbeta lite under tiden om det skulle behövas. Vill såå lära mig surfa, hoppa bungee jump, fallskärm och allt det dära, samt resa runt en massa när jag väl är där nere! Är positiv och glad som person, öppen för det mesta och spontan. Du kan leta upp mig på fb om du vill och lägga till samt kontakta mig om du tycker jag verkar som en intressant resekompis, heter Monika Kalecinska där :D
8 jan. 2015 08:31
Hej!
Jättekul dock vill jag gärna åka med någon som vill farmjobba direkt för att få ihop dagarna till ett second year visa. Om du är inne på det kan vi absolut prata mer. Som sagt efter farmjobbet är jag väldigt flexibel. :)
Av Moncei
8 jan. 2015 10:24
Jag tycker att farmjobb låter bra, hade tänkt ta lite ströjobb under tiden jag är där för att hålla uppe ekonomin. Hur länge hade du tänkt jobba på farmen? :)
8 jan. 2015 16:37
Som jag skrev i mitt inlägg är det för att få second year visa om jag vill stanna längre så det är 88 dagar man måste jobba på farm alltså nästan tre månader. Men när man har gjort det är man fri som en fågel haha
Av Viktorc
8 jan. 2015 21:29
Hej!

Viktor heter jag och pluggar i stockholm och hade tänkt att ta ett år off och resa främst i australien/nya zeeland och asien. Jag hade tänkt att börja i auatralien där jag kommer köra work holiday visum och jobba en del. Jag är 24 år, jobbar en del som modell och är därav modeintresserad, tycker om en lugn kväll lika mycket som en galen vild festnatt :). Som person är jag äventyrlig av mig och gillar att hitta på olika aktiviteter och träffa nya människor :).
9 jan. 2015 09:14
Hej!
Har addat dig på fb nu Viktor, kunde inte svara i personligt meddelande måste va något fel :)
10 jan. 2015 21:54
Hejsan! Jag heter Amanda Fransson, är 21 år och bor i Vänersborg. Detta låter någon jag jag själv hade tänkt och göra. Adda mig på facebook om du verkar vara intresserad : amanda fransson
7 feb. 2015 10:15
Hey allihopa! Linda Snögren heter jag från Stockholm! Vet inte hur jag ska åka eller vad jag ska göra men vet att jag ska iväg till Australien och antingen jobba och resa eller bara resa! Lägg gärna till mig på Facebook ni som vill :) Linda Snögren.
Av Donnat
7 apr. 2015 04:21
Hej Jessica! Jag tänkte samma, att börja med farmwork! Jag kan adda dig på faecebook, vad heter du? :)