AUSTRALIEN HÖSTEN 2011

6 jan. 2011 14:32
Visningar: 402
Hej alla!

Jag är en tjej på 26 år som tar min examen i psykologi/kriminologi till sommaren, och därfter är mina planer att dra till Australien någon gång under hösten och stanna ett halvår. Jag hade tänkt resa genom Work & Travel.

Vill se Sydney mest och surfa (och f*n det nu kommer gå, kan behöva stooor hjälp), hoppa bungyjump, se koalor och kängurur och besöka Minyip (en liten, liten by). Det är mina planer, allt annat få ske som det sker!

Någon som har samma planer?

Hälsningar Carolina
11 feb. 2011 16:24
hejsan
jag heter abdi och jobbar som kock/konditor
jag håller på o planerar en sån resa. va är dina planer tänker du glida runt o göra grejer och jobba eller bara ha roligt i halv år. vill jätte gärna veta mer .

kram Abdi
13 maj 2011 22:40
Jag är sugen på att dra dit i ca tre månader, sen funderar jag på att börja plugga, men hur funkar detta med work and travel?? Dyrt?? Vill gärna åka ner med någon så man vet att man hittar boende och kan hjälpas åt att hitta jobb kanske! Planerar att åka i senast i mitten av september! /Maria
2 juli 2011 09:58
Hej,

Jag planerar också att åka till Australien i höst och ska stanna i 6 månader. Jag vill också lära mig surfa samt dyka (har certifikat, men tog det 2007 och har inte dykt sedan dess)
Work and travel eller work and holiday. Jag vet inte riktigt vad skillnaden är på de två, men det är också vad jag tänkt.

När har du planerat att åka?

Mvh

Linda
2 aug. 2011 10:38
Hej Linda!

Jag planerar att åka i början/mitten av september. Du kan väl mejla mig på (Logga in för att se e-postadress)? Jag har knappt börjat mina planer, för jag trodde inte jag skulle ha chansen att åka, men nu jäklar ska det resas :) Hade varit underbart att ha någon att börja resan tillsammans med!

Vänliga hälsningar Carolina