Australien höst 2011 =)

Av Elinl81
24 mars 2011 12:14
Visningar: 341
Hejsan!

Jag är en glad och äventyrlig tjej som alltid längtat att få åka till Australien och tänkte förverkliga min dröm till hösten!
Min tanke är att jobba, se omkring i landet, uppleva kulturen, stadslivet, djurlivet och bara ha jättekul!
Jag kommer resa med work and travel och planerar att stanna allt från ett par månader till ett år, beroende på hur allt känns!

Än så länge så kommer jag åka ensam och nu undrar jag om det finns fler därute som sitter med samma tankar! För det är ju roligare om man är flera!!

Hör gärna av er! =)
28 mars 2011 21:17
Hejsan. Jag har alltid varit intresserad av att resa men har aldrig tagit tag i det riktigt och nu har jag börjat ta tag i det å vill ut å resa mer i världen. Australien är väldigt lockande har hört mycket bra om det. När i höst är det planerat att du skulle åka?
Mvh kim
Av Simon_n
3 apr. 2011 15:08
Hej hej ! tänkte göra exakt samma resa med att jobba och se mej omkring!!´:) är en väldigt social av mej och älskar att vara spontan , vill du på sidan om upptäcka nya saker och sola , bada och festa ska vi absolut åka. men det vore jätte trevligt även om man inte åker till sammans att man ses där nere om man inte skulle åka tillsammans. :) med vänlig hälsning Simon
Av Elinl81
6 apr. 2011 14:28
Hej Kimastrom och Simon n!

Jag hade tänkt resa i Oktober, November nångång när höstmörkret faller inpå. Då e de ju sommar där =)
Datum har jag inte bestämt än..
Absolut vill jag sola, bada och hänga me på fest oxå! Jag är rätt så spontan av mig och gillar att hitta på roliga saker! Så klart, även om man inte direkt reser ner tillsammans kan man ju träffas där, alltid trevligt att ha någon som pratar svenska me en oxå! =)
/Elin
Av Diiana
8 apr. 2011 19:41
Hej!

Jag vill precis samma sak, till Aus, under hösten!
Hör av dig!
:P

Hälsningar
Diana
10 apr. 2011 11:42
Hej!

Sitter och planerar för fullt just nu. Tänkte åka ner i September. Fast tänkt mig då SOA för att glida runt lite där i ca 2-3 månader. Tänkt fixa mitt dykarcert där bla så man har det när man kommer ner till Australien. Väl nere i Australien har jag noll koll på vad jag vill typ :P det som händer det händer!

Efter Australien hade jag tänkt dra vidare till Nya Zeeland. Kommer vara ute tills pengarna tar slut!!

Hur har ni tänkt er åka? Kör ni med nåt Bolag som fixar visum och sånt åt er eller kör ni på eget, beställer själv fixar bank konto osv där nere?

Hade vart kul att träffas väl där nere och hitta på nåt!
Av Ebbsing
14 apr. 2011 23:26
Hej!
Tänker precis som du åka till Australien för att jobba, förhoppningsvis ett helt år! Åker dock inte med något företag, utan har planerat allting själv och har ett boende hos en kompis för tillfället. Vill gärna lära känna några roliga svenskar man kan festa och utforska med! Jag planerar att åka dit i augusti, efter min student, så hör gärna av dig om det låter intressant :)