Australien början av 2017

17 okt. 2016 11:54
Visningar: 247
Hej!
Jag har bestämt mig för att lämna kalla Sverige och åka till Australien i början av januari. Jag vill uppleva så mycket som möjligt, åka ut på dagsturer, lära mig surfa och dyka, festa, skydiving (om man vågar!) och massa annat kul.

Tanken är att börja i Sydney och åka längst östkusten upp till Cairns. Jag vill åka precis i början av januari och vara borta i ca 2-3 månader. Skulle också gärna vilja åka över till Nya Zeeland för att bland annat se Hobbiton.
Har du likande planer får du gärna höra av dig här eller på fb (Josefin Evertsson)
Kram!
20 okt. 2016 08:24
Hej! Har oxå planer på att åka till Australien i början på januari, men min främsta plan är att skaffa ett working holiday visum så att man kan kombinera allt resande med jobb och därmed kunna stanna längre utan allt för stora kostnader. Om det kan vara något så är jag absolut öppen för fler förslag! :)
20 okt. 2016 18:42
Hej! Jag har väl tänkt att bara resa runt på ett vanligt turistvisum för behöver komma hem igen i mars/april :) Därför jag vill åka precis i början av januari, men förutom det är jag också väldigt flexibel och öppen för förslag :)
27 okt. 2016 14:42
Jag är intresserad av att stanna en längre tid i Sydney och ev jobba.. Finns på fb. Ida Rejler
28 okt. 2016 07:44
Hej!
Jag ska iväg nu i november men ska ut och resa januari-februari. Jag kommer befinna mig 2h ifrån Sydney då min värdefamilj som jag ska vara au pair i ett år bor där. Jag har planer att försöka upptäcka östkusten och söker dessutom sällskap!!
28 okt. 2016 14:41
Jag har bokat flyg den 4e januari till Sydney och ett hostel för dom första dagarna så vore kul att mötas upp :)
21 nov. 2016 04:04
Hej!
Har bokat biljett till Sydney den 10 januari, och är inne på lite samma som ni tjejer! Skulle vilja resa runt i Australien, se lite djur, åka ut på äventyr så som dyka eller surfa. Skulle också vilja över till Nya Zeeland och se hobbiton. Har ett working holiday visum ifall man kanske skulle vilja jobba lite, men är ganska spontan och är öppen för idéer! Hade tänkt vara borta i ca. 2-3 mån. :)
29 nov. 2016 23:13
Citerat från Lljungdahl:
Hej! Har oxå planer på att åka till Australien i början på januari, men min främsta plan är att skaffa ett working holiday visum så att man kan kombinera allt resande med jobb och därmed kunna stanna längre utan allt för stora kostnader. Om det kan vara något så är jag absolut öppen för fler förslag! :)
Hej! Har du lyckats boka någon resa än eller hur ser det ut? Jag är ocksp sugen på att åka till Australien i Januari och resa runt/jobba!
29 nov. 2016 23:15
Jag är också inne på samma banor! Vill åka till Australien i Januari och resa runt; göra östkusten, jobba lite och bara ha ett amazing äventyr! Du/ni får gärna höra av er på min Facebook där jag heter Emilia Blomqvist och har samma profilbild som här :)
Av Oscaarr
30 nov. 2016 19:02
Tjena jag åker själv ner nu i mitten av dec till Cains och neråt samma rutt som du fast andra hållet haha! men vi hade ju kunnat mötas halvvägs om du tycker de låter kul :) (Du når mig bäst via fb Oscar Lundin)
5 dec. 2016 17:05
Hej!
Jag har haft liknande tankar länge och nu har jag äntligen kommit igång med att planera en resa på riktigt, jag behöver bara en resekompis/några resekompisar! Jag tänker mig samma tidpunkt och såklart att destinationen ska vara Australien. Jag åker gärna till Nya Zeeland också och kanske en liten "mini-semester" till exempelvis Bali, men är väldigt flexibel och öppen för förslag! Tycker i alla fall att dina tankar låter väldigt bra!
Kramis, Olivia