Australien/Asien i januari!

3 sep. 2013 00:37
Visningar: 327
Tjenare!
Är sjukt sugen på att dra ner till Australien i januari för att backpacka och jobba men saknar någon/några att åka med!
Har egentligen inga direkt bestämda planer på hur denna resa ska vara, jag är öppen för det mesta, så har Du något äventyr att komma med är jag inte den som säger nej!
Tveka inte att skriva, antingen här eller på facebok!
Hoppas vi hörs!
Amanda Wallnedal
4 sep. 2013 18:51
Hej! Mitt namn är Viola. En tjej på 20 år. Jag har stora funderingar på att åka till Australien i början av nästa år. Det jag hade tänkt att göra är att resa och se så mycket som möjligt. Jag vill vara borta minst ett halv år, kanske 1 år för att uppleva så mycket som möjligt. Prova på att jobba självklart, vilket kanske behövs göras lite titt som tätt. Bo billigt. Läste ett forum att köpa en bil på plats ska tydligen vara väldigt smidigt eftersom man tar sig runt enklast och man kan stanna när man vill. Eller hyra en bil. Kanske köpa en cykel att ta sig runt på? :)
Jag vill se regnskogarna, alla fina utsikter så som vattenfall och annat. Prova på aktiviteter så som dyka, surfa, säja hej till en delfin ;) Och/eller lite annat. LEVA LIVET!
Om jag låter intressant så hör av dig! :)
6 sep. 2013 11:04
Hej Amanda! Jag är också sugen på att dra ner till Australien i sådär december/januari och saknar också resesällskap.. Jag har inte heller några större planer, utan tänker väl försöka jobba lite, resa runt i landet och ta en sväng ner till Nya Zeeland när man ändå är i närheten. Jag är även sugen på att hinna med i alla fall ett fallskärmshopp, lite bungyjump och surfing så klart! Hör gärna av dig här, på facebook eller (Logga in för att se e-postadress) om du tycker jag verkar intressant och du vill prata mer :)
Av Melws
19 sep. 2013 10:12
Tjäna!

Vore ju asfint att mötas upp i Sydney i januari.
Jag landar "redan" 9 december och ska bo hos en bekant till mig och semestra med några nära vänner som lämnar mig/stannar där i Januari. Typ början på Januari.
Min tanke är att resa längs östkusten, göra allt man ska göra längs vägen och stanna till någonstans för att jobba in lite extra klirr i kassan. Har en bra reskassa men vill ha erfarenheten/sysselsättningen(tragiskt nog arbetsnarkoman). Jag är supersugen på att också lyckas ta mig till Fiji.
Ursprungsplanen är att bli kvar i Australien till slutet av Mars och sedan resa via Indonesien- Bali och- Thailand- hem.
ALLT ÄR FLEXIBELT!

Skicka ett pm vetta eller via Facebook (kan dock vara svår att hitta) Malin Sandberg om detta låter intressant över huvud taget!
24 sep. 2013 11:47
Hej. Är super sugen på Australien kan även tänka mig att åka till andra ställen. Vill egentligen bara ha kul och resa runt. Eventuellt jobba om jag hittar ett ställe och jobb som passar. Har tidigare studerat ett år på Hawaii och är därav även väldigt inne i surfing.
Planerar på att åka i början på januari men inget bokat.
Lägg gärna till mig på facebook Mathilda Devér.
24 sep. 2013 22:06
Hej allihopa!

Även jag är sugen på en äventyrsresa blandat med lite jobb i Australien och Asien! Hade varit skitkul att hinna med Nya Zeeland också. Jag har alltid drömt om att få resa runt innan jag börjar plugga på allvar, så början på nästa år hade varit perfekt!
Jag är väldigt spontan och älskar att se nya platser, så jag är öppen för förslag på hur man kan lägga upp resan. Hade varit superkul om vi blivit ett gäng som gör det tillsammans, extra kul när alla är nya ansikten med.

Skriv gärna här eller på facebook (Matilda Schelin) om ni känner er intresserade :)
Av Juliah
30 sep. 2013 22:40
Hej alla!
Låter fantastiskt kul, min plan är att åka från kalla Sverige i början av januari för att vara borta cirka ett halvår, men saknar även jag reskompis. Kan tänka mig det mesta, det enda som är kravet är massor av äventyr och ett öppet sinne! Vill gärna ta dykarcertifikat, surfa och kanske lite volontärarbeta på vägen.

Ni hittar mig på https://www.facebook.com/Julia.Hallen.93 hör gärna av er!
2 okt. 2013 23:33
Julia: Så kul med en till!! Dykarcertifikat och surfning låter inte helt fel... åh, vill åka med en gång! Såg att du lagt till mig på facebook, jag kan lägga till dig i en grupp som jag och ett par andra tjejer har där vi kan skriva lite tips och sådant inför resan :)
10 okt. 2013 11:06
Hejsan alla!
Är också himla sugen på att åka ner till Australien i Januari för att jobba och backpacka. Skulle åkt med min syster egentligen men sen så började hon plugga istället så nu har jag tyvärr ingen att åka med! Är med öppen för det mesta, är helt klart anpassbar =) Skulle vara jätte trevligt att åka tillsammans i en grupp! =)
12 okt. 2013 13:46
Hej! Jag åker till Thailand den 17 januari, och den 15 februari fortsätter jag till Sydney. Jag resor ensam och skulle tycka det var jätte kul med sällskap. Kommer jobba i Australien och tänkte väl främst hålla mig på östkusten. Låter det intressant får du jätte gärna höra av dig!
Veronica Jansson