Att resa jorden runt ensam

Av Fridhen
22 sep. 2015 18:05
Visningar: 463
Hej.
Jag är en kille på 19 vårar som är sugen på att resa jorden runt. Jag har en resplan och har kontaktat ett resebolag. Men den enda frågan som resebolaget inte riktigt kan svara på är: är det möjligt att resa jorden runt ensam? Är tacksam om det finns någon/några med erfarenhet av jorden runt-resor som antingen rest ensamma eller i grupp som förhoppningsvis kan besvara frågan.

MVH.
PF
Av Hawaii
22 sep. 2015 18:36
Givetvis inget som hindrar att du reser ensam. Miljoner människor som gör det. Enda kruxet för din del är väl att som 19 åring kan det vara svårt att hyra bil så du får förlita dig till kommunala transport medel, men på de allra flesta platserna är det ju inga problem, och ofta helt enkelt att föredra.
22 sep. 2015 19:06
Varför skulle man inte kunna göra det? Jag gjorde det för 10 år sedan. Man träffar folk på vägen.
21 mars 2016 12:10
Klart man kan det. Nu reste jag ej jorden runt, men jag flyttade 1år till England och studerade...åkte ensam dit.
22 mars 2016 02:42
Hej!
Reser just nu jorden runt ensam. Är 19 år, och har inte varit några problem so far. Var lite jobbigt i början (men berodde nog på att jag började i Kina). Helt klart det bästa beslut jag tagit! Do it!