Att göra i Alexandria?

Av Kaatta
18 feb. 2009 23:45
Visningar: 771
Hej hej igen!
Jo ska äntligen åka nu till Egypten, Alexandria.
Jag åker i slutet av februari och stannar tills i början av mars!
Jo jag undrar om ni har lite tips på vad man kan hitta på för olika saker i stan?? eller utanför. Jag är tänkt iallafall att besöka pyramiderna, det är ett mål, men är det någon som har mer förslag som man inte får missa??
=)
Tack ! mvh Katta
Av Ellia
20 feb. 2009 18:45
Nu har jag ju själv inte varit i Alexandria så jag hoppas ngn som har varit det kan ge dig nga bra tips!!
Men vad jag kan komma att tänka på så där på rak arm när jag tänker på Alexandria är ju bl.a. Bibliotheca Alexandrina - ett stort, modern bibliotek som staden är väldigt känd för. Om man vill lyxa till det lite kan man äta o dricka gott på lyxhotellet Four Seasons Hotel Alexandria. Jag har även hört att det skall vara väldigt fint i Shallalat Gardens som skall innehålla rester av den gamla stadsmuren. Strandpromenaden ute vid Cornichen är nog också trevlig att gå längst med! Kanske här finns ngt ang Alexandria (o bl.a. utflykter): http://egyptenguiden.wordpress.com/egypten/alexandria/utflykter-alexandria/

Du tar dig snabbast o enklast från Alexandria till pyramiderna i Kairo med tåg!!
Av Elinila
24 feb. 2009 22:50
Citerat från kaatta:
Hej hej igen!
Jo ska äntligen åka nu till Egypten, Alexandria.
Jag åker i slutet av februari och stannar tills i början av mars!
Jo jag undrar om ni har lite tips på vad man kan hitta på för olika saker i stan?? eller utanför. Jag är tänkt iallafall att besöka pyramiderna, det är ett mål, men är det någon som har mer förslag som man inte får missa??
=)
Tack ! mvh Katta
självklart att du ska besöka pyramiderna på giza pl har varit där oc det är en höjdare att åka en tur på nilen är oxå en trevlig upplevelse
26 sep. 2009 23:06
Hej Ellia,

Tack för kommentaren om att gå till min egyptenguiden! Hoppas att ni alla hittar den information ni söker där, annars går det naturligtvis att ta kontakt med mig direkt via bloggen!

Johannes Lundin "Egyptenguiden"

Läs mer:

http://egyptenguiden.wordpress.com/