Arlanda Taxi

Av Danii
12 juni 2008 11:37
Visningar: 5228
Vilka är de billigaste taxiföretagen om jag vill ha en taxi för 8 personer från Skärholmen till Arlandas flygplats?
12 juni 2008 15:12
Du har inte tänkt att rinag runt till de olika taxibolagen och fråga? Det går nog fortare än o vänta på svar härifrån.... :-) Ofta har de ju fast pris när man åker från och till arlanda...

S*
13 juni 2008 10:40
Testa Airport Cab, de var nästan 100 spänn billigare än näst bästa alternativ när jag stack för 20 dagar sedan (tipset från damen som är receptionist på ett hotell).
13 juni 2008 11:41
På gamla Don Muang flygplatsen i Bangkok hade jag fått tipset att kila upp till avgångshallen o ta taxin där. Många bilar som släppte av kunder och sedan slapp att köra runt och ställa sig i kö för att sedan ta en ny kund in till City.

Jag började applicera detta på Arlanda oxå! Om du landar på terminal 5, så kila upp till avgångshallen och ta taxi. Jag vet att det kostar 550:- spänn hem till mig med det billigaste bolaget(inte Taxi Stockholm!) Senast betalade jag 400:- och jag fick ett kvitto. Har åkt för 350:- fast då fick jag inget kvitto, och chauffören stannade och köpte cigg på vägen!

/millicom
14 juni 2008 03:38
Citerat från millicom:
På gamla Don Muang flygplatsen i Bangkok hade jag fått tipset att kila upp till avgångshallen o ta taxin där. Många bilar som släppte av kunder och sedan slapp att köra runt och ställa sig i kö för att sedan ta en ny kund in till City.

Jag började applicera detta på Arlanda oxå! Om du landar på terminal 5, så kila upp till avgångshallen och ta taxi. Jag vet att det kostar 550:- spänn hem till mig med det billigaste bolaget(inte Taxi Stockholm!) Senast betalade jag 400:- och jag fick ett kvitto. Har åkt för 350:- fast då fick jag inget kvitto, och chauffören stannade och köpte cigg på vägen!

/millicom
Nu efterfrågas ju en storbil för 8 personer så det måste ju bli en stor bil vilket innebär en dyrare avgift. På avgångshallens plan får man inte plocka upp kunder utan man måste åka till den s.k. Remoten och invänta sitt könummer. Man kan bli avstängd från Arlanda om man plockar kund där man släpper av. Och ett kvitto ska man alltid begära!
Mvh Eva
14 juni 2008 16:48
Jag bor på Lidingö och anlitar alltid Taxi 020, för de har bra priser till- och från Arlanda. Frågan är vad en bil för 8 kostar, men ring och hör dig för.
Av Danii
14 juni 2008 18:32
Tack för tipsen, jag tog det tipset med Airport Cab och har nu bokat för 8 personer för 800 kr vilket är superbra. Tack!