Alanya-första gången-tänka på?

Av Daduck
31 mars 2011 14:02
Visningar: 2692
Hej. Jag och min sambo tog en sista minuten AI till Alanya, eller ja... något utanför. Vi åker den 9/4 och ska bo på Hotel Orient Palace. Någon som varit där eller kanske ska dit? Vad ska jag tänka på inför resan gällande packning, förväntningar osv? Och finns det något annat man absolut inte får missa förutom en båttur? Är verkligen novis inom resandets värld och hade nog mycket halvpanik innan vi bestämt var vi skulle och bokat. Det störda är att jag nästan har mer panik nu. ^^

Tacksam för all hjälp jag kan få. :)
1 apr. 2011 14:49
Hejsan
Har varit i Alanya 5 ggr kanonställe vi är alltid där på sommaren o då är det jättevarm hur tempen är nu vet jag inte kanske ta med en tunn kofta till kvällen Första gången vi for så tig vi var sin resväska men det var ju helt i onödan jag hade packat ner kläder i massor, nu har vi bara 1 , Har inte varit på erat hotell med det är säker jätte fint. ni måste ju även fara upp till Borgen o titta ...Om ni går ner till hamnen i Alanya o äter kan jag rekommendera ett ställe som heter "La Luna" men det finns massor av fina restauranger där. Bli inte förskräckt av basarerna för dom kan skrika en hel dom att ni ska köpa men sätt bara upp handen o gå vidare titta aldrig på dom o skratta för det kan tas som att ni vill handla om du går in i en sffär så räkna med att pruta och att ni blir bjudna på tee.Det finns massor av affärer som har samma saker så kolla upp innanni handlar något...vi köper aldrig något när vi är där förutom godis, ta gärna ett fika på något mysigt kafe som ligger på Ataturk...den stora gatan ....,men ni kommer att få det jätte skönt,,,är lite avundsjuk =) Ha det gott i solen...=)