Åker till Australien 4:e Mars och söker någon att resa med!

20 dec. 2013 22:50
Visningar: 375
Den 4:e Mars åker jag till Australien, har boende i Sydney de fyra första nätterna och därefter ingenting planerat!
Tanken är att jobba och samtidigt under tiden i Australien resa runt och åka till de plaster som är värda att besöka, men tanken är att fokusera på östkusten. En önskan är även att åka över och se lite av Nya Zeeland.
I och med att alla vänner jobbar/inte har råd för en sån här typ av resa tycker jag det skulle vara väldigt roligt att ha någon/några att resa med!
Hör gärna av dig om du är inne på samma spår :-)
23 dec. 2013 20:18
Hej! Jag planerar att åka till Australien i början av februari för att jobba och resa. Har också funderingar på att dra över till nya Zeeland när man ändå är där :) vet dock inte om jag ska börja med att jobba eller resa runt, tänker mig iaf att börja i Melbourne och ta mig uppåt längs östkusten :)
Medlemmen har tagit bort svaret
27 dec. 2013 19:23
Hej! Jag har tänkt på samma sak, har inte bokat något än men jag har
tänkt väldigt mycket på att resa till Australien en längre period.
Jag hade tänkt att jobba samtidigt som jag är där och se vad
Australien har att erbjuda. Jag vill gärna uppleva så mycket som möjligt och
tänkte därför inte ha ett bestämt datum för hemresan, utan åka med en biljett som räcker i 1 år.
Bada i vattenfall måste vara det bästa som finns i livet och dyka är ett måste, älskar alla sorters äventyr. Jag vill
lära känna nya vänner, även i Australien och se/vara med om hur dom lever där.
Det vore väldigt roligt att ha resesällskap (speciellt någon/några runt min egen ålder) eller åtminstone ha kontakter i närheten under resan.
Planen för mig här i Sverige nu är att jobba någon månad till och spara ihop lite pengar som en start på resan
så runt mars någon gång är jag beredd att åka. Jobbar som kock här och skulle ev kunna tänka mig
att jobba på restaurang även på resan, men kan tänka mig vad som helst egentligen (från fruktplockning till hotell)
Själv är jag en ganska spontan person, men hakar gärna på andras planer. Jag är öppen för nästan allt
// Victor Börjesson, Nynäshamn (ösmo)
28 dec. 2013 13:04
Hej!

Kommer till Australien (Sydney) från just NZ den 20:e Mars. Är ju omöjligt att svara på nu var ni kommer befinna er men har samma mål med resan att resa längst östkusten upp till barriärrevet.

I och med att jag vart på NZ ett tag då och ni i Australien, så går det säkert att dela upplevelser om vad man borde göra osv!
15 jan. 2014 14:41
Hej! Är inne på samma spår som dig! Vill gärna jobba, resa och uppleva Australien/Nya Zeeland :) hör gärna av dig här eller PMa mig på Facebook: Siri Andreasson, har samma profilbild som här:)
16 jan. 2014 08:53
Hejsan! Nu vet jag inte riktigt om du/ni har bestämt något ännu men hur som helst kommer jag antagligen åka ner till australien i mitten av mars och mina planer låter ungefär som dina! Så du/ni får jättegärna höra av er på facebook! Jennie Winqvist är mitt namn :)
Av Saraelm
16 jan. 2014 13:41
Är inne på precis samma spår som du och har inte heller vänner med pengar eller tid tyvärr

Finns på Facebook hör av dig om du är intresserad av att planera lite!
/ Sara Elmenzel, har samma profilbild där som här