Åka tåg från Orly flygplats - Montmartre

10 dec. 2014 12:47
Visningar: 1495
Vi ska åka till Paris/Montmartre i april. Är det smidigt att åka tåg från Orly flygplats till Montmartre? Vilka linjer gäller om man ska bo i närheten av Sacre Coeur. Tacksam för tips!
Av Birgere
10 dec. 2014 18:47
Det bästa vid denna typ av frågor är att titta på flygplatsens (Orly's) hemsida. Där hittar du alla varianter om hur du tar dig in till city och även aktuella störningar.
Av Bibby
10 dec. 2014 19:53
Citerat från Birgere:
Det bästa vid denna typ av frågor är att titta på flygplatsens (Orly's) hemsida. Där hittar du alla varianter om hur du tar dig in till city och även aktuella störningar.
Hahaha...

Många hade nog skrivit "eventuella" medans du, som uppenbarligen är en van besökare i Frankrike, skriver "aktuell".

Bästa inlägget idag :)

@Niklasdn:
Kolla en karta för Paris så ser ni vilka stationer/linjer som ligger nära Sacre Cour.
Googles kartor har oftast stationer utmärkta, sen linjerna hittar du på att googla "metro paris"

Ha en trevlig resa.
Av Birgere
10 dec. 2014 20:23
Citerat från Bibby:
Citerat från Birgere:
Det bästa vid denna typ av frågor är att titta på flygplatsens (Orly's) hemsida. Där hittar du alla varianter om hur du tar dig in till city och även aktuella störningar.
Hahaha...

Många hade nog skrivit "eventuella" medans du, som uppenbarligen är en van besökare i Frankrike, skriver "aktuell".

Bästa inlägget idag :)

@Niklasdn:
Kolla en karta för Paris så ser ni vilka stationer/linjer som ligger nära Sacre Cour.
Googles kartor har oftast stationer utmärkta, sen linjerna hittar du på att googla "metro paris"

Ha en trevlig resa.
hehe, hade frågan gällt Italien så hade jag länkat till den tidtabell som gäller vid strejker. Mig veterligen är Italien det enda land som i förväg har extra sidor i den ordinarie tidtabellen med tågtider som gäller vid strejk. :D

Google maps är ett bra förslag, men man kan tyvärr inte söka tider framåt i tiden, typ april, utan mer här och nu.
11 dec. 2014 08:18
Tack snälla för hjälpen, då vet jag hur jag ska söka vidare :-)
11 dec. 2014 08:38
Hej igen! Har kommit fram till att buss till Charles de Gauelle med Air France bussarna verkar smidigast och sen bara hoppa på tunnelbanan eller ta en taxi sista biten :-)
Någon som har bättre tips? Mvh Niklas
11 dec. 2014 10:47
Konfunderad! Är det Orly eller CDG?

Från CDG gäller RER B sedan byte till metro i Gare du Nord
Från Orly gäller Orlybus sedan byte till metro i Anthony

Beroende på var i Montmartre väljer du sedan station...Anvers troligen
11 dec. 2014 13:33
Håller inte med.

Bussen är dyr och långsam och när ni väl hoppar av denna skall ni ta er tillbaka till Montmartre. Då kan ni likväl ta taxi hela vägen för 50Eur ca...
11 dec. 2014 14:10
Hej! Lutar åt att det får bli taxi. Lite lyx kan man väl unna sig ibland :-)
Var i Barcelona i juli och där var det snabbt, billigt och enkelt att ta sig in till stan med buss.
Men blir nog bra med taxi då vi anländer sent på kvällen! Tack för all hjälp!