Air asia

Av Linraz
11 aug. 2009 11:22
Visningar: 943
Någon som flygt med air asia london - Kuala lampur. några synpunkter?
28 aug. 2009 09:45
Ja, vi flög den turen i somras. Mycket bättre än vi trodde!! Beställde mat,plats och sovkit innan. Sen var det bara att sova,läsa och äta så var man snart framme. Planet gick i tid både på hem och ditresan.
Hälsningar Rosemarie
Av Linraz
7 sep. 2009 17:33
Låter bra. Har åkt med malaysia air förut och tyckte dom var kanon. Hur är det på planet finns det något underhållning i sätet framför? Resan är ju rätt lång och sova på flyg har jag aldrig klarat.
Av Pelle77
7 sep. 2009 18:49
Jag har bokat Air Asia mellan Phuket till KL, men kan inte tänka mig att de kör underhållning. Det är Asien svar på Ryan Air vi talar om.
Av Linraz
12 sep. 2009 09:39
Det har inte sas mellan gbg-stockholm heller! Men nu är det europa- till asien vi pratar om 15 timmar i luften.
21 sep. 2009 21:29
Hej igen!
Tyvärr fanns det ingen film när vi åkte.Men vi spelade kort och läste så tiden gick rätt så fort ändå.
Av Babilla
3 okt. 2009 13:02
Jag flög KL- London i somras. Gick hur bra som helst. Hjälpsam och trevlig personal!
Vi köpte till så att vi flög "första klass" (heter inte så på deras flighter) och det kan jag verkligen rekomendera!! STORA sköna fåtöljer som gick att fälla till sängar.
Men vad jag förstod var det inte så farligt med benutrymme där bak eller. Maten var sådär... är nog bättre att köpa med sig lite + komplettera på flyget det man verkligen vill ha.

Men rekomenderar helt klart air asia!
Inga sjuka överviktsavgifter heller.... schysst överlag på de flesta punkter. När vi flög fick man köpa till en liten portabel tv/skärm som man fick ha bredvid sig. Kostade 60:- tror jag. Eller 160:-... hm. Var sådär, men man kan ju roa sig med annat.

//C
Av Jn1720
3 okt. 2009 20:03
Nä, men vi kommer att åka till Bangkok med Qatar air via London i februari eftersom jag upptäckte att vi på så sätt sparade ca 12 000 kr jämfört med att flyga från Köpenhamn, inkl lågprisflyg från Köpenhamn till London t.o.r. (3 personer). För att vara på den säkra sidan åker vi en dag tidigare till London och passar då på att även få en minisemester i storstan. Det går att bo billigt vid flygplatsen.

Att åka från London verkar vara ett bra alternativ om man vill komma billigare undan.
Av Linraz
10 okt. 2009 12:08
att resa från London- bangkok är ett bra alt. Hittade flyg med ethiad airways för 13600 kr 3 vuxna. förvisso lite tidigare än tänkt 5 dec och vad som verkar ett kanon bra flygbolag. Bokat o klart.