Aerosvit airlines till Bangkok

Av Usg
26 juni 2010 10:12
Visningar: 920
Vi är två vuxna och två barn, 11 och 14 år som planerar att åka till Thailand och Malaysia tre veckor i december/januari. Vi hittar bra pris på flygbiljetter med Ukrainska bolaget Aerosvit airlines. Tar tacksamt emot info från någon som åkt med dem ang standard på planet etc. M v h Ulrika
Av Charina
26 juni 2010 20:48
Ta turkish airlines istället.
Av Hawaii
26 juni 2010 20:50
Ett av problemen med Aerosvit Airlines är deras begränsade resurser. De har f.n. bara tre flygplan för långdistansflygningar (t.ex. Kiev-Bangkok): tre stycken Boeing 767-300ER. De tre maskinerna är 12, 19 och 21 år gamla. OM det skulle bli ett tekniskt fel på en av maskinerna är det ytterst långsökt att de har en extra-maskin att sätta in, och beroende på hur allvarligt det tekniska felet är kan det innebära en avsevärd försening. Ett större flygbolag med mycket större flotta har givetvis helt andra resurser och automatiskt mindre risk för större försening.
27 juni 2010 16:45
Turkish airlines ligger i botten på säkra flygbolag..
27 juni 2010 21:40
Som vanligt...ingen som vet, bara tror...
28 juni 2010 12:23
Rekommenderar å det varmaste Turkish Airlines, oavsett vad andra har sagt tidigare. Vi åkte med dom till Bangkok från Arlanda via Istanbul förra året och var helt nöjda med service mm.
29 juni 2010 22:44
Jag och min sambo åker med turkish airlines i slutet av nov. Ser inget fel i att åka med dom iaf. Har bara läst gott om det flygbolaget.
Av Sierra
29 juni 2010 23:22
Turkish Airlines är i dag ett mycket bra flygbolag. På "Skytrax World Airline Star Rating" får de 4 Stars av 5 möjliga. Det är på samma nivå som t ex Thai Airways, Qantas Airways, Ethiad Airways, Finnair, Lufthansa och British Airways. Som jämförelse kan nämnas att SAS har 3 Stars och Aerosvit Airlines 2 Stars...
Endast 6 av världens flygbolag har 5 Stars och endast ett bolag får 1 Star (Air Koryo som är baserat i Pyongyang i Nordkorea).
Av Ukunda
30 juni 2010 11:52
Jag skulle kunna skriva ett mycket långt och detaljerat inägg om Aerosvit och vår upplevelse den 2 augusti i fjor. Tillsammans med ett 80 tal andra svenskar satt vi fast i 14 timmar i Kiev och var med om både Polisingripande/våldsamt slagsmål etc etc. Det mesta handlade egentligen inte om Aerosvit utan om den förbannade flygplatsen och dess snorkiga och seviceovänliga personalen.
Skulle jag flyga med dem igen? When hell freezes over.....
Tänk också på att billigt blev mycket dyrt för alla dem som fick sina tillhörigheter stulna ur väskorna i Kiev... återigen hade detta iofs inget med flygbolaget utan med flygplatsen att göra. Sök på aerosvit här på reseguiden så hittar du nog mina tidigare berättelser.
Flyg med det ni anser att ni kan ha råd med men var beredd på tråkigheter när det gäller Aerosvit.