3 veckors ö-luffande på Filippinerna i nov-dec

16 juni 2010 10:56
Visningar: 808
Tjena!

Jag undrar om ngn vill hänga med på äventyr till Filippinerna i nov-dec. Jag inleder med Hong Kong ett par dagar i nov och sen drar jag till Cebu city som blir startpunkten för ö-luffandet på Filippinerna. Den (mkt) grova planen är att hålla mig till regionen Visayas.

Tänkte spåna lite på resrutt under sommaren. Är givetvis öppen för förlag och måste inte ha allt spikat. Man ska ju kunna ta en impulsiv sväng på resans gång. Blir sen åter till Hong Kong 4e dec via Cebu och sen hem till kylan 7e dec.

Är typen som kommer överens med de flesta. Inte extremt utåtriktad men inte heller blyger. Gillar sol & bad, men gärna inslag av aktiviteter varesig det är snorkling, dykning, kayaking osv. Fest då och då tilltalar också.

Kommer försöka spara ihop till en gedigen reskassa. Därmed inte sagt att jag tänker bo på 5-stjärniga resorts utan kanske istället bungalows som ligger bra till.

Skriv gärna ngn rad vid intresse!
Vänligt som vanligt, Alex
17 juni 2010 14:28
from 23:e oktober och två veckor framåt, kommer jag att vara på Pura Vida resort i Dauin (södra Negros) och utforska den fantastiska dykningen där, vill du ha en dykbuddy så titta förbi.

/Gittan
18 juni 2010 09:40
Tack för svar Gittanor! Låter inte dumt. Dauin verkar riktigt najs ju. Jag e en novis på dykningen, men det kanske inte är ngt problem. Får väl se om jag har vägarna förbi. Ha det gött!
19 juli 2010 06:01
Hej,
Vi är ett gäng nere på Alona fr ca 24okt --mitten på Nov. Kom gärna förbi o hälsa på.

Micke / Alona Studios
Av Mmangol
21 juli 2010 20:00
Jag rekommenderar Apo Island för superbra dykning!

Marie
Av Dnsnlsn
7 feb. 2011 14:58
Hjesan!
Jag undrar hur vädret var där i november?
Funderar på att åka dit då men har läst att det är regnperiod då..
Tacksam för svar :)
7 feb. 2011 17:43
När jag var där sista veckan i nov och första i nov var det väldigt blandad kompott. Några dagar med hällregn, några mulna men mest sol så jag kunde inte klaga på vädret. Vädret är ju som sagt inte något som precis upprepar sig från år till år. Torraste perioden ska vara jan - maj men i år har det regnat massor i januari så man vet ju aldrig. Jag skulle inte tveka på att åka tillbaka i nov.
Gittan