3 veckor i asien i december- vilket land?

Av Aggis
13 nov. 2019 11:27
Visningar: 228
Finns säkert liknande trådar från tidigare år men läget kan ju förändras mycket från år till år så skapar en ny tråd.

Har planerat att resa 3 veckor i början av december till Asien men kan inte komma fram till vilket land. Tänkte att ni resvana sitter inne på tipsen (har redan varit i Thailand).

Vad jag är ute efter:
- relativt billigt, både flyg och levnadskostnader
- säkert att resa i som ensam tjej
- gärna sol (behöver inte vara sol och varmt i hela landet)
- vacker natur och gärna mycket att besöka/göra/titta på/uppleva
- gärna inte allt för turistifierat
- inte överförtjust i storstäder, fest och lyxliv. Mer för landsbygd, naturupplevelser och god autentisk mat

Har själv funderat på Vietnam, Indonesien, Malaysia eller Philipinierna men som sagt, kan inte bestämma mig alls.
14 nov. 2019 06:53
Hej
Skulle rekommendera norra Filippinerna om du tycker om landsbygd och naturupplevelser längst norr upp i Pagudpud finns även fina stränder. Söder fin natur och fina stränder. Maten å andra sidan är inte i samma klass som Thailand. Autentisk Fil. mat är rätt rustik dem använder allt på djuren så mycket fett i vissa kött rätter, men mycket goda grönsaker och fisk.
Micke
Av Erik777
14 nov. 2019 16:17
Jag tror alla länder funkar, utom möjligen Singapore som helt enkelt är väldigt dyrt jämfört med alla andra länder i närheten. Handlar mer om var du åker i länderna. Även Thailand har landsbygd där de sällan ser vita människor. Att Malaysia har det vet jag helt säkert då jag inte träffade en enda vit människa förra veckan :)