Stöd Ukraina

Hakanmags blogg

Lördag 27 Mars 2010 - Zanzibar

Zanzibar

Idag vaknade vi tidigt, ja eller, igår så var jag rätt trött och skulle ställa klockan på halv nio för vi hade bestämt med Markus, filmkillen, att vi skulle äta frukost vid nio. Men men, jag ställde klockan på 18.30 i stället för 8.30. Har ingen aning om varför jag jag gjorde så för var så himla trött men upp kom vi i alla fall.
Idag har vi gjort en tur till en kryddplantage. Killen som ägde stället var både kunnig i kryddor samt han var kunnig i svenska. Linda Isaksson har varit där och kockTina har varit där och gjort ett matprogram så han var en van kille att stå framför kameran. Efter det åkte vi ner till en kyrka som idag är byggt på samma stlle som de sålde slavar på auktion. Vi var även i den källaren som de låste in slavarna innan de såldes. En liten källare som var väldigt liten och där vistades samtidigt125 stycken. Grymt och ofattbart.
VIdare vandrade vi runt inne i Stone Town. Kollade där Freddy Mercury, sångaren i Queen, är född och uppvuen samt att vi satt på ett fint cafe och såg solnedgången over Tanzanias bukt. Fantastikst fint.
Efter allt detta så skulle vi på en marknad där de sålde grillspett och annat ätbart. Kan bara rekomendera Tanzania pizza. HImla gott och smaskigt. Nu blev det sent idag med. Sitter nu på hotellet och klockan närmar sig 23.00 och en ny dag väntar imorgon.
Jäsp, och sov gott.
Hoppla slut!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Nu är det nära!
6 år sedan
Hemma
9 år sedan
Jimbaran
9 år sedan
Kuta
9 år sedan
Ubud
9 år sedan