Stöd Ukraina

Petsods blogg

Måndag 16 December 2019 - Waihi Beach

Whitianga!

Söndag 15/12
Upp och iväg mot Whitianga på Coromandelhalvöns östra sida. Den som vetter mot det ”riktiga” havet, dvs Stilla havet eller Bay of Plenty som den stora bukten här heter. Körde söderut en liten bit på väg 25 innan vi vek av österut på väg 25A. Tankade först på BP. 22 liter diesel kostade 34 dollar, cirka 9 kr/lit. Körde de knappt 9 milen på cirka två timmar. Vägarna här vindlar sig över och runt kullar och berg. Ibland tror jag de vindlar sig bara för att. Tog in på Harbourside holiday camp. Fin och trevlig camping. Lite folk, då högsäsongen inte riktigt börjat än. Bra pris, 65 dollar för oss fyra. Ester och Viking var dock plötsligt 14 resp. 13 år gamla... Åkte till Simpsons beach 10 min norrut. Vi fick tips om Simpsons när vi var här för två år sen. Fin beach men inget särskilt. Solen tittade fram och vi satt på beachen en stund och solade. Ester badade. Resten av dagen slappade vi på campingen. På kvällen gick jag och Anneli en sväng in till stan, marinan och färjeläget över till Ferry Landing. Tidig kväll.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemfärd
4 år sedan
Hongkong
4 år sedan
Sydney
4 år sedan
Sista dagen!
4 år sedan
Nyår!
4 år sedan