Stöd Ukraina

Magnus blogg

Onsdag 14 Juni 2006 - USA

VM har börjat med detta VM:s största fiasko...

Så har VM börjat och den stora målfesten utblev. Skandal!

VM märks knappt av här men alla matcher visas på tv och då oftast i High definition så det bli riktigt bra bild. Några som dock firade som om dom redan vunnit VM var italienarna. De åkte runt i bilar med italienksa flaggor och tutade som om VM-pokalen redan var i hamn. Två dygn firade de sin seger öven Togo och det gjorde iallafall så att jag fick riktig VM känsla och det var ju skönt.
Måste dock skolka från skolan de två kommande matcherna och det känns inte lika bra, men vad göra? VM är ju bara vart 4e år och det är ju inte säkert att Sverige är med nästa gång så tiden måste utnyttjas till max.
Jag träffade förresten en pensionerad reporter i en sportbar som en vän till mig äger i Brooklyn som håller på att skriva en bok om boken "Den store Gatsby" och han förstod ingenting av vare sig regler eller spelupplägg men konstaterade ändå lyriskt att det är den absolut vackraste och ultimata sporten han någonsin sett. Jag fick hjälpa honom förstå off side, hörnor och när målvakten får ta bollen med händerna osv.

Sen berättade han för mig om Scott Fitzgerald i tre timmar och det var mycket intressant det med. Göbben hade ju både täffat honom och varit in i huset där Gatsby bodde för enligt honom så fanns alla figurer i boken på riktigt och det är det han håller på att skriva om, söker upp de eller information. Fick hans mailadress och några förslag på bra amerikanska böcker och poeter som jag ska köpa. Vi ska ses igen när Sverige möter Paraguay. Vädret är underbart, närmre 30 men med torr luft så jag svettas alls inte lika mycket som förra året. Hoppas det håller i sig så här. PS. Fick sömntabletter av min läkare som hemma kostar 100kr, de går på 142,74dollar här, så den svenska läkemedelssubventionen är otroligt bra! Det visste jag inte tidigare. All heder åt Sverige och dess svenskar.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Thanksgiving
17 år sedan
Tillbaka
17 år sedan
Slut på det roliga
17 år sedan
VM har börjat med detta VM:s största fiasko...
17 år sedan
Nu är det snart VM!!
17 år sedan