Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Lördag 15 Mars 2014 - Puerto de Mogán

Vintervår på Gran Canaria

Dags igen för en tur till "vårt Puerto Mogan" på Gran Canaria. Vi skulle ha åkt en vecka senare, men flyttade fram våra flygbiljetter en vecka. Fungerar bra på Norwegian!
Flyg ok, men ingenstans att bo. Allt fullbokat!
Allt ordnar sig dock till det bästa. 3 nätter i grannlägenheten, 3 nätter i en lägenhet tvärs över gatan, och på tisdag flyttar vi "hem" till "vår" hyrlägenhet, som vi haft i 4 år.
Grannlägenheten ser likadan ut som "vår", fast spegelvänd. Det blir en del lustiga episoder, när jag på natten ska gå i badrummet, men hamnar i köket!! :-)

Det sociala livet tar raskt fart och redan efter dessa tre första dagarna har vi träffat såväl gamla som nya bekanta. Vädret är strålande, trots att väderleksrapporten under en längre tid meddelat kyla och blåst i
Las Palmas. Dock alltid fint i Puerto Mogan på sydsidan! Havet är fortfarande kallt, men badbart för oss vikingar!
Idag har det varit tävling för amatörer och konstnärer. Under 6 tim. fick man måla ett motiv från Puerto Mogan. Hotell och restauranger sponsrade tävlingen och köpte ett utvalt bidrag. Kl. 18 var det utställning och prisutdelning på torget i byn. Första och andra pris. En rejäl summa för en konstnär!
Under prisutdelningen ringde kapellet in till sabbat!
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger till Babbo:
Mmm..
Postat 2014-03-24 21:46  Anmäl
Babbo säger:
Så härligt att återvända till en älskad plats!
Postat 2014-03-24 18:31  Anmäl
Bibchen säger till Sierra:
:-) Den dagen det blir fototävling alltså!!
Postat 2014-03-19 10:18  Anmäl
Sierra säger:
Ok, jag uppfattade att du tagit rubbet. Men som sagt...det kommer :-)
Postat 2014-03-18 22:52  Anmäl
Bibchen säger till Sierra:
Härligt leverne har vi, fast jag har inte vunnit något pris (än!) :-)
Postat 2014-03-18 19:52  Anmäl
Sierra säger:
Grattis till prisen och ni har som vanligt ett härligt leverne!
Postat 2014-03-16 19:21  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
38 veckor sedan
Meditationsvandring
38 veckor sedan
Min sommarsäng
38 veckor sedan
Kyrkbröllop
38 veckor sedan
Skur efter skur........
38 veckor sedan