Stöd Ukraina

Familjenforssells blogg

Torsdag 3 Januari 2019 - Ho Chi Minh

Vietnamn

Dag 6-10
Saigon
Då har vi 4 nätter att tillbringa i Vietnam Ho chi minh staden eller som befolkningen själv säger Saigon.
Första natten tillbringa vi på ett billigt hotell par meter från det hotell som skulle tillbringa de tre nätterna på .Sedon ......
Vi kom på kvällen och det var precis som jag läst . Har aldrig sett så många mopeder och allt tutande , i Saigon bor där 13 miljoner människor och 7 miljoner mopeder. Köper de bil får de skatta 200%.
Vi blev positivt överraskade att hotellet var så fint för 300kr natten . Okej blev inte mycket sovande för all trafiken och där var inga ljudisolerade fönster.
Dag två tog vi en frukost på stan,om ni kommer hit glöm inte smaka deras fantastiska smoothie helt gudomliga. Vi checka in i vår lyxlägenhet två sovrum med två toaletter,kök och vardagsrum ,skönt med lite space. Här är ett jättefint gym,yoga och pool med bastu. Vi utforska dagen med lite shopping på marknader b.la
och bastu. Nyår fira vid på sky360 fin utsikt på 24 våningen med fine dining ostron, hummercappaccio ,gåslever ,oxfilé och chokladdessert . Allt var bra lite för mycket discomusik för mig och Billy . Men blev en lyckad kväll med ett fint fyrverkeri.
Nästa dag tog vi en brunch på stan saigon special väldigt bra mat. Krigsmuseet var en bra lagom sevärdhet.
Det fick bli ett gympass och än en gång tack vare fb såg vi att vänner till oss var här. Bestämde att ta en middag med dem . Vi tog det stället som de varit på nyårsafton ,kan säga . Det blev ingen besvikelse . Lika trevlig mat som sällskap. Vi runda av kvällen med en kaffe och dessert.
Nästa dag blev en tur till tunnlarna . Lång dag men häftigt att få en bild på kriget och känslan att krypa i tunnlarna som var 60 m höga.
Möra och hungriga tog vi en middag med Eva o Magnus även ikväll på Saigon club ( ta andra våningen ,tredje är det mycket mer liv på ) en väldigt trevlig kväll med gott sällskap och väldigt god mat.
Nästa dag blir det flyg till Malaysia.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Min 50 års dag
5 år sedan
Vietnamn
5 år sedan
Malmö
5 år sedan
Om en månad
5 år sedan