Stöd Ukraina

Lengans blogg

Söndag 22 Mars 2009 - Aten

Veckans reseminne

Jag har verkligen inte sett allt här i världen men många roliga minnen finns det att välja på i alla fall.
Ett starkt minne är sommar-OS i Athen 2004, de roligaste veckorna i mitt liv!!

En dag hade vi biljetter till damernas final i beachvolley. Vi såg fram mot platserna, rad 1, och visst var dom bra :) Det var en fantastisk stämning på läktarna. När USA´s lag kom in på arenan pumpades Bruce Springsteens Born in the USA ut ur högtalarna. Vågen rullade runt i publiken och till sist började matchen.
USA mötte Brasilien och det var i egentligen aldrig någon spännande match. Världens bästa lag kommer från USA och när tjejerna fick ta emot guldmedaljerna sprutade tårarna på släktingarna på läktaren. Det är en upplevelse jag aldrig kommer glömma, glädjescenerna gav gåshud. Kerri Walsh ställde upp på en bild med medaljen och när jag visade upp den i Peking 4 år senare blev hon jätteglad och signerade den, självklart blev det guld även i Kina. Men i ÖSREGN! Och sämre platser, rad 2.....

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet

Senaste bildkommentarerna

Ingridhell
Ingridhell säger om Lengans bild "Kämpa Sverige!":
Hur kunde du ha ett brunbeige halsband till den i övrigt...ja vad säger man...välkomponerade kreationen??
24 februari 2009 21:47