Stöd Ukraina

Miffos blogg

Torsdag 7 September 2006 - Thailand

vattenfall o go mat / waterfall and good eating

softat ett par dar, inget vart att skriva hem om. skall till koh maak om ett par dar for snorkling. on ar ett naturreservat men det finns tydligen bungalows dar.
fatt mera massage, ryggen borjar ratta till sig och fotterna ocksa. akte till professorn idag for att kolla laget. han var ok, det var bara armbagen kvar som behovde bandage, och efter idag inte ens det, bara en stor kompress. det ar bara en flack med ett lite djupare sar pa armbagen, resten laker till imorron mer eller mindre. vi tar en liten aktur till en utsiktsplats med lite nedslag pa olika matstallen. han e valdigt rolig att prata med. han har jobbat i afrika asien i flera olika lander och har massor med minnen och iakttagelser att prata om.
vi stack upp till ett av vattenfallen pa on - klong phu. det var en lite lagom strapats: en halv kilometer genom djungeln ratt upp for berget. halt som tusan, bade pa vagen upp som vid sjalva vattenfallet. valdigt vackert, och en hel del trevliga manniskor som berattade hur man skulle gora. dok i och upptackte att det var "en aning" stromt nedanfor fallet, fick tai rejalt for att kunna simma dit man tog sig upp. johns beskrivning av det hala var "ingen som helst friktionskoefficient". men det var en harlig naturupplevelse. efterat at vi massaman curry med potatis!!! och ris. gott men en nagot underlig smakupplevelse.
en tur till kambodja blir nog av i slutet pa nasta vecka. efter koh maak. far se hur lang den blir, vagarna ar tydligen helt kass dar.

taking it softly for a couple of days, nothing worth reporting about. will be going to koh maak on sunday for some snorkling. the island is a national park, but there will be bungalows.
had some more massage, my back is getting better and so are my feet.
went to see the professor today to check up on him. he was ok, its just the elbow left that needed bandaging, and after today not even that, just a huge compress. there is just a spot left needing ttending to, the rest will heal up til tomorrow, more or less.
tomorrow we will go for a ride to a scenic place and some halts att differnet places with food. he is very fun to talk to, he has worked in africa and asia and has loads of memories and observations to toalk about.
we went up to one of the waterfalls on the island - klong phu. it was a lagom adventure: half a kilometer though the djungel straight up the mountain, slippery like h**l, both on the way up and at the fall. very beautifuland some nice peolpe telling us how to go about the place. dove right in and discoverted that the stream was "a bit" strong and i had to really make an effort to get to the plsace to get out of the water. johns description of the slipperyness was "friction koefficient none what so ever". but ti was a great adventure all in all. afterwards we had massaman curry with potato!!! and rice. good, but a somewhat odd taste experience.
a trip to cambodia will take place by the end of next week. after koh maak. we will see how long a trip it will be, the roads are apparently a disaster.

greeeeeetings

miffo
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

resfebern tilltar
12 år sedan
Bombay
15 år sedan
På torsdag e de dax igen