Stöd Ukraina

Thomaskarlssons blogg

Fredag 31 Juli 2009 - Palermo

Väntans tider

bAdam kommer, Benny och Anders reser hem/b

27-28/7
Ett kärt återseende när Adam kommer med tåget från Palermo till oss i Trapani, roligt att höra om hans spännande resa genom Europa, lite oroliga blir vi dock när vi får besked att hans kompisar Erik och Betty under deras hemresa blir inlagda i Hamburg där man konstaterar att dom drabbats av svininfluensan, vi blir oroliga att Adam bär på smittan, överväger att hissa pestflagga på båten, efter ett par dagar verkar det som om Adam inte är smittad.
Anders och Benny mönstrar av ute på Favignana, en ö vi ligger på strax väster om Trapani, dom tar bärplansbåten in till Sicilien och därifrån reser dom till Palermo och flyg hem. Jag kan inte tänka mig bättre seglarkompisar.


bVäntans tider/b

28-31/7 små skutt efter Siciliens norra kust
Vi är mycket loja och slappa, orsaken är att vi väntar och väntar… väntar på att Kerstin, Malin och Rebecka ska komma till Palermo och vi befinner oss i Trapani, för oss gäller det att segla cirka 50 Nm. på fyra dagar. Vanliga fall seglar vi det på 8-10 timmar. Värmen trycker på, man lever upp på morgnar och kvällar, Det är väl kanske det här som kallas semester….. Våra dagsetapper är 10-15 Nm.
Vi resonerade om det här Bengt och jag troligtvis är det en reaktion på vårt relativt hårda schema, kroppen vill ha vila och hjärnan går ner på sparlåga, det känns till och med jobbigt att hissa segel.
Att jag nu börjar reparera och småfixa, lag datorn (hjälpligt), skriva i dagboken, är goda tecken på att man börjar piggna till.
Legat på svaj inatt gör sista skuttet in till Palermo, gick klockan 06:00 beräknar att vara i Palermo före lunch.
Ikväll kommer Kerstin, Malin och Rebecka, någonting jag verkligen längtar efter.
/Thomas
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet