Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Lördag 20 Juli 2013 - Skanör med Falsterbo

Utebio

På anslagstavlan utanför ICA hänger en reklam för "Utebio" vid vattentornet i Falsterbo. Det låter spännande. Filmen som ska visas är "Cockpit" med Jonas Karlsson i huvudrollen.
Vinden har äntligen mojnat och vi lastar cyklarna med jackor, filtar, godis och fällstolar. Det tar oss inte mer än 20 min. att cykla dit, och där sitter redan förväntansfulla biobesökare utspridda på gräsmattan. En del med picnic. Antar dock att vi höjer medelåldern något, men bio är väl till för alla, även om det blir sent och månsken.
Får en ingivelse att ringa vår väninna, boende i Skanör, när det bara är en kvart kvar före filmstart. Jodå, hon kastar sig upp på sin cykel och kommer farande i täckjacka och långbyxor. Fast det är fortfarande 22 gr.
På filmduken meddelas att filmvisningen blir ca 30 min. försenad p.gr.av solen - motljuset! Lustigt men solklart! Så vi hinner avhandla dagens olika händelser.
Dags för "Filmtajm"! Rolig, trevlig och välspelad, men framför allt känslan av att sitta ute under bar himmel och dela en bioupplevelse med stjärnorna en sommarvarm, myggfri natt. Wow!
Dela med andra:    

Kommentarer
Brigitta säger:
Vilken upplevelse!
Postat 2013-07-23 22:05  Anmäl
Sierra säger:
Kul och annorlunda initiativ för Skanör-Falsterbo :-)
Postat 2013-07-22 17:33  Anmäl
Peroerik säger:
Verkligen en speciell upplevelse. I USA fanns åtminstone tidigare Driv-In Movie, men då satt man ju kvar i bilen under filmen.
Postat 2013-07-21 15:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
40 veckor sedan
Meditationsvandring
40 veckor sedan
Min sommarsäng
40 veckor sedan
Kyrkbröllop
41 veckor sedan
Skur efter skur........
41 veckor sedan