Stöd Ukraina

Dubaiwifes blogg

Måndag 25 Augusti 2008 - Dubai

Uniformshandling

I dag var vi och inhandlade nya uniformer inför skolstarten. Det går alltid en massa rykten om saker och ting - och det senaste var att alla uniformer var i det närmaste slut... Så jag tänkte att det är lika bra att åka så fort som möjligt. Alla uniformer för vår skola finns på en affär på Al Wasl Road. Vi var där tidigt idag och det fanns massor av uniformer. Vi provade kjol, blus, shorts, skjorta, PE kläder. ( Gymnastikkläder). Det är väldigt strikta förhållningsorder, uniformer, vita strumpor, svarta täckta skor utan glitter och blink, keps, väska. Vi kom ut med 2 stora välfyllda kassar. Egentligen fyllde dagens shopping 2 funktioner, dels rent klädmässigt men också rent psykologiskt. Vår 6 åring är lite sisådär med att starta year 2 och gå till kl 15 varje dag. 4 åringen är orolig över att inte få en snäll lärare. Barnen startade i januari och för vår stora tjej gick det jättebra. Hon fick en fantastisk lärare och lärde sig läsa, skriva och prata engelska i ett nafs. För lillkillen gick det inte lika bra. Det är skola, uniform, sitta tyst, ställa skorna iordning. Mil ifrån det svenska dagiset som han kom från. Jag förstod inte då att det är så här det är. Nu vet jag att det bara är att "köpa läget". Skolan de går på har 1400 elever fördelade på 75 nationaliteter. Introduktionen är en dag tillsammans med förälder för 4 åringen - sedan är det bara att lämna...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Pandoras ask - Jumeriah Beach
15 år sedan
Möte med polisen
15 år sedan
Nu är det vår!
15 år sedan
Khasab
15 år sedan
long time no see
15 år sedan