Stöd Ukraina

Camens blogg

Torsdag 5 April 2012 - Polen

Trojmiasto – det börjar närma sig.

Om vi drar oss några månader tillbaka till minnes så hade Reseguiden.se en fantastiskt rolig tävling där det gällde att skriva en reseguide om sitt favoritresmål. Tävlingen hette Guidebussen 2011. Jag valde att skriva om underbart vackra Curacao i Karibien. Hoppade högt när jag fick veta att jag fått en plats på Guidebussen till Hamburg med fem andra grymt sköna finalister. Tillsammans med Ellinor, Dag, Ronja, Lengan, Cilla, Kristin, Victor, Jenny och Buss-Bosse hade jag en fantastisk och oförglömlig Hamburgar-helg i början av december.

Nästa mission var att skriva en reseguide om Hamburg. Förstapriset var en resa till upcoming-området Trojmiasto i Polen. Jag valde att vinkla min guide och skrev om hur man upplever en nöjeskantad tjejweekend på bästa sätt. Trodde knappt det var samt när samtalet kom att jag hade vunnit. Tyckte att vi alla redan var vinnare som hade fått åka till Tyskland, superbra guider ramlade in från de andra och att jag fick äran att vinna resan till Polen kändes nästan overklig. Jag är oerhört tacksam och jätteglad för denna möjlighet. Tack Reseguiden.se och Stena Line! Massor av varma kramar går till mina goa Guidebuss-vänner!

Nu börjar det hur som helst närma sig inför Polen-resan och jag känner mig supertaggad! 9 maj åker jag och min vackra vän Mattias tåget till Karlskrona, därifrån tar vi Stena-båten vidare till Polen. Under fyra dagar ska vi utforska området Trojmiasto vilket innefattar Gdynia, Gdansk och Sopot. Tre havsnära städer i ett pärlband med bara ett par mil från ände till ände. Ska bli grymt spännande! Jag kommer att dokumentera resan med både bild och text. När jag kommer hem ska jag skriva en reseguide om området som sedan läggs upp här på RG. Vad det blir för tema den här gången vet jag ju inte än, det återstår att se.

Vi hörs!

http://www.reseguiden.se/artiklar/camilla-vinner-resan-till-polen-4668
Dela med andra:    

Kommentarer
Reseglad säger:
Ser fram imot att läsa din reseguide.
Önskar dig en riktig trevlig resa.
Postat 2012-04-05 21:43  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mot Barcelona
10 år sedan
Reseguide till Trojmiasto
11 år sedan
Hemma igen
11 år sedan
Sommarstaden Sopot
11 år sedan
Sista dagen...
11 år sedan