Stöd Ukraina

Camens blogg

Måndag 14 Maj 2012 - Göteborg

Hemma igen

Fy vad tråkigt det känns att komma hem! Jag hade mer än gärna stannat kvar lite till! Sista dagen på resan avslutades i alla fall kanon på Stena Spirit mellan Gdynia och Karlskrona. Vi åt buffé och hoppade därefter i badkläderna. En timmas jacuzzi-bad i färjans spa gjorde susen för att komma ner i varv efter en lång dag. En dusch senare och man somnade gott i hytten.

Väl i Karlskrona, släpandes på alldeles för mycket och för tung packning tog vi oss till centralen med buss. Här solade vi en stund innan det var dags att hoppa på nästa buss mot Emmaboda. Där bytte vi till tåg mot Göteborg. Från sol och klarblå himmel till grått regn och rusk. Just nu kändes borta bättre än hemma. Men ett glas svensk lättmjölk var faktiskt något som jag saknat. Det var gott!

Jag och Mattias är otroligt tacksamma för att vi fick åka på den här resan! Stort tack till Reseguiden.se, Stena Line, Guidebussen 2011 och till alla som engagerat sig i vår bokning, som fixat och donat för att vi ska få det såhär bra! Ett extra tack till Alexandra Hansson på Stena Line, du har varit till fantastiskt stor hjälp med allt du fixat och alla tips du gett oss, guld värt!

Inom kort kommer min reseguide där jag tipsar om mina favoriter från Polen och Trojmiasto. Vi ses!

Hmmm, undra varför man alltid har mer packning med sig hem än när man åker bort?
Dela med andra:    

Kommentarer
Camen säger:
Ha,ha, jag älskar att shoppa ;)
Postat 2012-05-23 00:38  Anmäl
Reseglad säger:
Gör du???
Det är jo roligt att shoppa.
Postat 2012-05-16 22:26  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mot Barcelona
10 år sedan
Reseguide till Trojmiasto
11 år sedan
Hemma igen
11 år sedan
Sommarstaden Sopot
11 år sedan
Sista dagen...
11 år sedan

Senaste bildkommentarerna

Camen
Ha,ha, ja det är massa goa saker i påsarna ;)
15 maj 2012 13:56