Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Torsdag 21 Mars 2019 - Pune

Trevlig färd upp till Pune.

Jag tröttnade på den dåliga "Route 66" och genade direkt från Lanja inåt landet till riksväg 166. Den följde jag sedan genom ett vackert bergslandskap fram till att jag åter tog en genväg för att ansluta till highway 48. Den var en riktig fröjd att köra. Helt utan möten, förutom den udda då och då som körde i fel riktning. Sådant händer hela tiden i Indien. Två eller ibland tre filer åt bägge håll fanns också och därmed gott om plats.Dryga 33 mil blev det idag, men det var inga problem med några stopp på vägen.

Pune har jag hört mycket gott om, men jag har faktiskt inte läst på ett dugg om staden. Det visar sig vara en riktig megastad. 2011 hade den hela 3,11 miljoner innevånare och därmed sjunker mitt intresse helt för staden. Jag ska väl sova på saken, men i kväll är tanken att dra vidare redan i morgon.

Lodgen jag fick tag i var heller inte så upplyftande. Inget fel på rummet och en huktoa har jag använt mig av förut, men när jag bad om en handduk så kom man med en bordsduk att torka sig med efter dushen. Eller dusch kanske är fel ord. En större hink att fylla med vatten och en mindre att ösa över sig med. Men det fungerar det också.

Min mage, som börjat kännas bra, fick ett återfall och är lös och tråkig igen. Får se hur den är i morgon.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Postis19 säger till Gubbar_pa_drift:
Det blir bra
Postat 2019-03-23 10:24  Anmäl
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Ok, du kan skicka raden via mailen. Jag kan ej ta emot MMS.
Postat 2019-03-21 20:25  Anmäl
Postis19 säger:
Ja, Viggepengarna verkar rinna mellan fingrarna. Skall ta tagbi gubbträffandet, har ju varit lite krasslig.
Postat 2019-03-21 16:45  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Två etapper klara två kvar.
3 dagar sedan
Sista rycket!
4 dagar sedan
Dagarna flyger iväg.
1 vecka sedan
Stillheten.
2 veckor sedan
Cirkeln är sluten!
2 veckor sedan