Stöd Ukraina

Gubbar_pa_drifts blogg

Onsdag 20 Mars 2019 - Lānja

Halvvägs mot Pune.

Inatt så sover jag i den lilla staden Lanja i delstaten Maharashtra. Har nog kommit ungefär halvvägs mot Pune och eftersom klockan började närma sig fem på eftermiddagen så tyckte jag att det var lika bra att stanna då jag såg ett hotell.

Dagen har flutit på bra. Visserligen dålig väg väldigt ofta. De håller på och bygger om den även här i den här delstaten, men de har inte alls kommit lika långt som nere i Karnataka. Jag har ändå kört mina dryga tjugio mil trots att jag inte kom iväg från Candolim förrän vid elvasnåret.

Man lever lätt i föreställningen att alla indier pratar även engelska. Men när man kommer ut på landet, bort från alla turistställen, så märker man att så är inte alls fallet. Här kan det t.o.m. vara svårt att hitta någon som förstår när man försöker prata med dem.

En sak i språkförbistringen. Alla restauranger och de flesta affärer är stängda här idag. Till slut fick jag tag i en apotekare som förklarade att det är någon helig ritual idag och därför är det mesta stängt. Så jag får hålla tillgodo med en flaska vatten och lite keks som jag köpte i en liten kiosk. Får sedan bli en tidig sovtid och förhoppningsvis en tidig morgon.

/Conny
Dela med andra:    

Kommentarer
Gubbar_pa_drift säger till Postis19:
Hej du!

Jodå, det rullar på. 165 mil i nuläget och då har jag kommit till Pune. I höjd med Mumbay.

Såg resultaten i morse och det är inget att göra åt. Bara att sikta på fotbollen nu. Håller VSK på att slarva bort Viggepengarna?

När är det gubbträff?
Postat 2019-03-21 15:39  Anmäl
Postis19 säger:
Tjena
Hur många mil har det blivet hittills ? Verkar rulla på rätt bra.
Säsongen tog slut för vårt kära VIK, MoDo vek tydligen ner sig totalt. På lördag drar jag Jörgen och Ove till Friends för att se Sverige-Rumänien .
Postat 2019-03-21 10:10  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Hemma.
3 veckor sedan
Två etapper klara två kvar.
4 veckor sedan
Sista rycket!
4 veckor sedan
Dagarna flyger iväg.
5 veckor sedan
Stillheten.
6 veckor sedan