Stöd Ukraina

Reseekonomens blogg

Tisdag 26 Februari 2013 - Saalbach

Tre favoriter i Saalbach

Skidåkning handlar lika mycket om de njutfyllda återhämtningsperioderna mellan åken som själva skidåkningen i sig. I Saalbach finns cirka 500 olika vattenhål att välja mellan och här tipsar jag om mina tre favoriter.

Westernstadl
Med sitt utmärkta läge mitt i xx pisten passerar mer eller mindre alla skidåkare i Saalbach Westernstadl förr eller senare. Men varför nöja sig med att passera? Titta in och njut av den klassiska skihutte-dekoren och njut av en varm choklad med vispgrädde.

Ederalm
En fräsch och modern restauranag belägen under xxxliften i xxxbacken. Här serverades jag den bästa skidåkarlunchen i mannaminne. Deras Ederalmpfann är en modern klassiker. Rätten består bland annat av fläskkotletter , rösti och en ljuvligt gräddig svampsås serverad direkt i en stekpanna. Bry dig inte om att rätten är en riktig kaloribomb, dom bränner du på vägen ner för backen!

Sonnalm
Under liften ”Sonnexpress” hittar den soligaste gräddhyllan i Saalbach och vad passar då bättre än att slå sig ner på det stora trädäcket eller någon av solstolarna för att fylla på vätskedepåerna. Deras Gulashsoppa går inte heller av för hackor!

http://www.forex.se/reseekonomen
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet