Stöd Ukraina

Gsouls blogg

Fredag 22 September 2006 - Tokyo

Tokyo !!!

Jag vet nu att det finns en Gud och jag vet hur han tankte.
Forst skapar jag varlden. Sen skapar jag manniskan. Sen later jag japanerna fa alla vackra kvinnor i hela varlden. Det har ar galet, Tokyo ar en snygg-fabrik utan konkurrens !!!!

Ankom i tisdags och tog tunnelbanan in till stan dar jag letade upp mitt Hostel som jag bor pa. Helt ok stalle, trevliga manniskor men laget kunde ha varit lite mer centralt. Nu tar man tunnelbanan vart man an ska vilket iofs ar trevligt for dessa tag gar verkligen i tid ungefar var 3:e min. Nagot for Connex att snegla pa kanske? Enda nackdelen ar att tagen slutar ga kl 00.30 sa vill man vara ute langre far man ta taxi for jattemanga pengar.
Sjalv missade jag sista taget haromnatten och bestamde for att ga istallet for taxi da det inte sag ut att vara sa langt pa kartan. Det var ca 3 tim langt. Men trevligt anda da denna stad maste ha bland den lagsta kriminaliteten i varlden. Japaner ar sa otroligt odmjuka och artiga ocksa sa jag ar saker pa att om man skulle bli ranad skulle de be om ursakt och sen ge tillbaka allt och lite till...

Har gatt runt i lite olika kvarter och spanat och det ar som att ga omkring i en film. Allt ar liksom annorlunda, det mesta star pa japanska sa jag forstar ingenting vilket iofs ar kul. Nar man koper en kaffe eller nanting i en affar talar de (givetvis) japanska med en och jag undrar ibland om ett enkelt "tack o adjo" (som jag formodar de sager) verkligen kan vara ca 15 meningar langt och maste liksom sjungas?

En annan konstig grej har ar att nar man moter en vasterlanning pa stan (valdigt sallan) sa skiner man liksom upp och nickar halsande som om man kande varann. Ungefar som att vi vasterlanningar pa nat satt maste halla ihop eller nat. Kan inte tanka mig att alla asiater i Sverige halsar pa varann pa stan? Vasterlanningar ar korkade....

Ikvall ar det tydligen karaoke-kvall pa detta stalle och jag antar att man maste ta seden dit man kommer. Jag ska krava att jag sjunger enbart om de har nat med Tomas Ledin (vilket de val inte kan ha va?) sa jag slipper. Annars maste man val skjuta sig sjalv om man tar ton till Ledin...

Imorgon flyr jag till Beijing dar jag tankte stanna ett tag sa jag uppdaterar med nya handelser om nagra dagar.

Neeej syster Alexandra, jag har INTE glomt din shoppinglista.....

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Emma (emma.andersson@mrjet.com) kommenterade fredag 27 oktober 2006
Hej Korre...
Faan vad jag är avundsjuk...sa precis till Eko..Tror du verkligen Kostas kommer hem???
Sköt om dig och njut av livet..
Kram
Emma

Stålle (peter@travelpartner.se) kommenterade måndag 25 september 2006
Tja Mannen,

Trevligt att du trivs. Saknar dock bildbevis på dom där foxy japanskorna. Hade hoppats på lite snaskiga kort :). Sköna bilder annars.... måste vara en kontrast att komma till Kina från Japan asså. Du glömde väl inte att tjacka en ny evo till mig i Japan va? När kommer den? Ha det Korre, Stålle

Syster (rasalex@hotmail.com) kommenterade söndag 24 september 2006
Barnen tackar för jeansen...

Yoyye (yoyye_@hotmail.com) kommenterade lördag 23 september 2006
Sho bre.
Verkar som om du kommit till heaven nu. =) Hoppas allt rullar på bra för dig gubben. Ska se till å följa din bravader down there genom denna eminenta sida. Take care killen.

Sevan (sevan76@hotmail.com) kommenterade lördag 23 september 2006
Tjeeena,
Tokyo verkar vara en häftig stad!!
Så himla kul att få läsa det du upplever på plats.
Ditt inlägg får mig att vilja boka en resa NU :-)

Simma lugnt & njut av varenda dag!!!

Eko (eko@bonetmail.com) kommenterade lördag 23 september 2006
Hej Kungen !
Vad roligt du har.Ta det lungt mer tjejer det ät en lång resa .
Kör föristigt min vänn.

Milka (milka@comhem.se) kommenterade fredag 22 september 2006
Hola Kostas!
GREAT PICTURES!
You know, I am in contact with my japanese family, and contemplating traveling to Tokyo to se them!, it is great to see some pictures beforehand.
I envy YOU, realizing your dream!
GO FOR IT!!!
hugs,
Milka and gang

Aleks (knackamackadam@hotmail.com) kommenterade fredag 22 september 2006
Killen på andra bilden KAN INTE TITTA!!!
Anmäl
Ta bort
Andrea (andreaolle@bredband.net) kommenterade fredag 22 september 2006
Grattis i efterskott!!
Det skall bli riktigt kul att följa din resa.
Mera kort mera kort....
Nä nu skall jag se slutet av Idol och förhoppningsvis så kanske jag hinner se hela Pirates of Caribbean innan jag somnar i soffan.
kram kram

Maria (mariathunder@gmail.com) kommenterade fredag 22 september 2006
Hej älskade vän..
Så nu är du på plats i paradiset alltså? :)
Härligt att höra att du har det så bra. Skriv snart igen så att vi vet hur du har det och vad du upplever. Gissa om jag är avundsjuk som ligger hemma under täcket med världens förkylning.
Många stora kramar till dig Korre..

Wavve (wavves@gmail.com) kommenterade fredag 22 september 2006
....och efter att Gud hade låtit alla vackraste bo i Japan uppfann han avundsjukan :).... men glad är jag för din skull greko! Njut man, i kina är det andra puckar.... sen Thailand... galet där!;) Håll oss stackare uppdaterade! Ta kort på allt.... C U!

Samira (hannasamira@hotmail.com) kommenterade fredag 22 september 2006

Glömde att säga att det var coola bilder!!

Åhhh...kan du inte äta lite äkta sushi istället för mig...gud det är något som jag kan äta 7dgr i veckan!!

Samira (hannasamira@hotmail.com) kommenterade fredag 22 september 2006

Glömde att säga att det var coola bilder!!

Samira (hannasamira@hotmail.com) kommenterade fredag 22 september 2006
Tjena!!!

Vad kul att du orkar skriva- jättekul att läsa!!Verkligen- och du vet att du skriver såååå bra!!
Kommer att hålla mig uppdaterad och "följa" din resa! Hur var det i Madrid? Hade ni kul??
Jag o Miguel har bestämt oss för att flytta till Australien, Sydney!!Miguel åker om några veckor och jag i devember-då jag fortfrande har grupper att ta hand om!! Nu vet du att du vart din nästa långresa skall gå!! Stor kram och njut!!

t
Vito (knackamackadam@hotmail.com) kommenterade fredag 22 september 2006
Haha, har du fått en lista per ställe?
Eller är det en enda lååång...=)

Bless!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet