Stöd Ukraina

Anns blogg

Fredag 14 Oktober 2011 - Pololem

Tillbaka till lata dagar på stranden i palolem och patnem beach

Ja nu ska jag slutföra min berättelse om Indienresan.
Efter Hampiäventyret tog vi en taxi till baka till Palolem . Hela natten skulle vi åka ,men ansåg det var värt att slippa bussen. Det var förfärliga gupp i vägen och chauffören tuggade på någon stimulantia hela vägen för att hålla sig vaken. Fram emot morgonen kom vi tillbaka,då var klocka 0500 inget öppet och hela månadens regn kom dessa morgontimmar. En av oss tog sig ut ur taxin och in på Wavelet beach resort. De har nattvakt det visste vi om. Vilken tur vi fick ett litet rum som vi dyblöta intog. Alla somnade i rad på sängen på en gång.

På morgonen fick vi två rum,de var glada se oss igen.Toppen ställe att bo på,rent ,snyggt och badrum med varmt vatten. Jag rekommenderar Wavelet Beach Resort i Palolem.

Dagarna blev långa lata stranddagar. En dag tog vi en bil med chaufför till djunglebook,där vi fick umgås,rida ,kela med och få en dusch av elefanter,helt underbart.
På hemvägen var vi på en spicegarden där vi vandrade genom en stor kryddträdgård .Det var väldigt intressant och vi köpte hem en del. Så fick vi också en god vegetarisk buffe serverad ur lerkrukor.Så ingick en stark hembränd dryck till ,inte illa.

Jag måste också berätta om alla delfiner vi såg från stranden,de hoppade och gjorde konster.Vi tog en båt ut för att se dom på nära håll,det var en riktigt fin känsla.
Apor finns det väldigt gott om en bit bort på apön.Det är vatten emellan men vid lågvatten kunde man promenera ut. man hörde dom hela tiden hur de hoade och tjattrade när man kom nära.
i Hampi hade vi dom nästan på huvudet ,de var mitt ibland människorna.

En dag satt vi på strandcafet och åt brunch ,Fiskarna höll på med sina nät och de hade något stort blankt som de halade in. Vi fick panik tänk om det är en delfin.Vad tänker de göra med den.
Vi rusade med kameror och solhattar ner till vattnet. Det visade sig vara en stor sköldpadda som haft oturen med sig. Alla var med på att den skulle ut till havet igen,så vi knuffade och buffade gemensamt ut den i vattnet. Underbart att den blev fri. Hade någon försökt något hade vi gjort allt för att rädda den.

Nu undrar ni väl om jag varit sjuk något. Jag tog hepatit sprutan inget annat,
Jag var inte sjuk en endaste dag på hela tiden i fyra veckor. Vi åt bara vegetarisk mat, drack vatten på flaska och så Kingfisher den inhemska ölen,jättegod ca 8 kr för 600cl på restaurang.

Det bästa med min goda mathållning var - 7 kilo. Så nu har jag blivit vegetarian och kilona har ej återkommit:)

Nu ska jag lägga upp lite bilder från resan. Hoppas jag kommer tillbaka dit någon gång /Ann
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tillbaka till lata dagar på stranden i palolem och patnem beach
12 år sedan
Hampi, Indien
12 år sedan
Palolem
12 år sedan
En tids resa
14 år sedan
Dalarna
15 år sedan