Stöd Ukraina

Amks blogg

Tisdag 28 December 2010 - Nelson

Tillbaka till civilisationen

Marlborough Sounds bjöd på rikligt med regn under min tur ut till Tawa Cove, men när jag steg iland efter en timmes båtresa blev det genast bättre väder. Min värd, Nigel, började med att visa mig runt i sitt hem och tillika Luxury Homestay innan han bjöd på kaffe och muffins. Ett mycket mysigt ställe med egen strand (om inte tidvattnet var inne för då försvann stranden). Under min vecka i Tawa Cove har jag hunnit med att vandra mindre delar av Q Charlotte Track och se delfiner simma runt båten. Jag har också jobbat lite och klippt gräsmattan, sopat spindelnät, målat bryggan och byggt en liten mur. Jag är dock inte så säker på att muren står kvar efter ovädret som passerade inatt. Vindar på upp till 34 m/sek och stora mängder regn har satt sina spår på Marlborough Sounds och hela nordöstra sydön för den delen. Min resa in till Picton var förvånansvärt lugn, även fast vattnet var alldeles sandfärgat av all lera som sköljts ned från bergen var det inte så mycket vågor och regnet slutade precis när jag for. Bussresan till Nelson däremot tog dubbelt så lång tid som vanligt då vägen förbi Havelock var avstängd pga träd över vägen. Omvägen via St Arnaud var på ett ställe översvämmad, fast när vi passerade var det bara 5 cm vatten på vägen. Slutligen kom jag ändå fram till Nelson och ligger just nu i en hängmatta och uppdaterar mig själv om vad som har hänt i världen.

Jag har bokat två nätter på Paradiso Hostel och sen vet jag inte mer. Under morgondagen får jag planera vad jag ska hitta på de närmsta dagarna och vart jag ska ta vägen.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Canyoning
13 år sedan
En regnig dag i Wanaka
13 år sedan
Tillbaka till civilisationen
13 år sedan
Två veckors chillaxing
13 år sedan
Sista timmen
13 år sedan