Stöd Ukraina

Bibchens blogg

Lördag 9 Mars 2013 - Puerto de Mogán

Till Las Palmas

Kvinnodagen 8 mars. Två kvinliga piloter tar oss till Oslo för mellanlandning. Solen skiner - 13 gr.. Meddelas att solens skiner + 17 gr. i Las Palmas. Då är det säkert minst +20 gr. i Puerto Mogan - och det är dit vi ska.
Varför ska det alltid bli turbulens, när jag ska dricka min lunchöl? Klarar mig dock denna gång utan "översvämning"! Finns ingen norsk "Melkechokolade" ombord, trots annonsbladet i stolsfickan. Synd! Hade varit så gott efter våra medhavda mackor.
Längtar efter cappucinon på "La Cigala" nere vid stranden - på flyget serveras bara vanligt ljummet kaffe.

Landar en halvtimma för sent p.gr. av motvind.

Så är det äntligen dags för nämnda strandcappucinon. Puerto Mogan valkomnar oss, och tar emot oss i sommarvärme. Trots förra veckans rejäla oväder, är det torrt och växtligheten är inte så prunkande som i november.

Skönt att återkomma till samma lägenhet. Det går fort att packa upp. Allt har sin plats. Visst är vi reströtta, men en liten gourmetmiddag på den *****-iga krogen "Que Tal" är högst njutbar. På hemvägen passerar vi det upplysta och färggranna torget. Det är barnfestival på gång.
Dela med andra:    

Kommentarer
Bibchen säger till Sierra:
Gott gotti gott gott!
Postat 2013-03-11 19:25  Anmäl
Sierra säger:
Kvinnliga piloter, ja det är andra tider nu :-)
Man blir lite avis på gourmetmiddagen i alla fall....och på att vara i Puerto Mogan, Gran Canarias skönaste ställe.
Postat 2013-03-11 16:51  Anmäl
Bibchen säger till Karinlorvik:
Tack!
Postat 2013-03-09 23:55  Anmäl
Karinlorvik säger:
Njut av ditt Paradis och ha det så gott!
Postat 2013-03-09 23:14  Anmäl
Bibchen säger till Peroerik:
Tack!
Postat 2013-03-09 20:46  Anmäl
Reseglad säger:
Ha nu en riktig skön vistelse i ditt Paradis.
Postat 2013-03-09 20:20  Anmäl
Peroerik säger:
Duktiga du som orkar ta bilder och skriva redan första dagen. Ha det gott!
Postat 2013-03-09 19:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Slutspurten
40 veckor sedan
Meditationsvandring
40 veckor sedan
Min sommarsäng
40 veckor sedan
Kyrkbröllop
40 veckor sedan
Skur efter skur........
40 veckor sedan