Stöd Ukraina

Navigares blogg

Måndag 28 Januari 2008 - Suvarnabhumi Airport

Tidig morgon på Suvarnabhumi

Det är tidig morgon på Suvarnabhumi, Bangkok international airport, ett dis ligger över landningsbanorna och det känns inte så varmt (fast jämfört med hemma i Sverige så är det varmt :-) )

TG951 var precis som det brukar, en lite dryg flygning. Den lätt överförfriskade dansken i stolen bredvid gjorde sitt bästa för att hjälpa till. Nej inget ont om danskar, jag har varit med om svenskar som varit betydligt värre men det är lite tråkigt att en del inte kan respektera sina medresenärer och flygvärdinnorna.

Just nu sitter jag bara här och njuter av flygplatsatmosfären, alla människor av olika nationaliteter som alla är på väg någonstans, kanske bort, kanske hem, semester, jobb, bröllopsresa, jorden runt resa.....
Förvirrade män i kostym, unga förälskade par i shorts, föräldrar med små barn, japaner i grupp. kvinnor i burka liknade dräkter. Bara flygplatsvistelsen kan göra vilken resa som helst spännande.
Fast jag måste nog medge att det känns lite ensamt idag, saknar min allra bästa reskamrat, men snart skall vi resa tillsammans igen!

Om en stund så går flyget mot KL....
Dela med andra:    

Kommentarer
Eklintefelt säger:
Vad bra du skriver, fängslande och målande. Jag fastnar!
Postat 2008-02-27 14:37  Anmäl
Ellismellis säger:
Jag vet precis hur det känns på en flygplats. Jag har samma känsla som du och jag är förälskad i atmosfären på en flygplats.
Postat 2008-02-13 22:38  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet