Stöd Ukraina

Soldyrkarnas blogg

Måndag 26 Oktober 2015 - Cairns

THE GREAT BARRIER REEF

Iforgar akte vi ut med en stor katamaran till yttre barrier reef. Dar snorklade vi forst pa olika rev. Alva var jatteduktig och lag i en livboj med huvuder ner och kunde njuta av det haftiga marina livet. Jag och Morgan fick egentid i vattnet medan guiden tog ansvar over Alva. Tyvarr blev Morgan aksjuk och forsokte halla for munnen nar han kraktes rakt ut. Oturligtvis stod en strale rakt i ansiktet pa mej och jag svor en forbanelse over honom :) . Efter tva snorkel stopp var det antligen dax att checka in pa nasta vessel dar vi ska sova under natten. Jag fick antligen gora mitt forsta dyk pa Normans reef dar traffade jag min favorit fisk Maori Wrasse som kan bli 2m. Den kom sa nara sa vi kunde klappa den. Efter en god middag var det dax for nasta aventyr namligen natt dyket. Jag var med pa breifingen medan Alva och Morgan matade fram hajarna till baten. Och jisses vad det bubblade i vattnet. Hajarna lag nastan over vattenytan. Guiden skamtade om att vi skulle lysa pa parkamraten sa tar hajen den istallet.....Hjalper inte det sa lys den i ogat for han gillar inte ljus. Alva och Morgan njuter nar jag klev i vattnet. Dagen etter vaknade Morgan och var med pa snorklingen och jag dok pa Saxon reef. Vi hade ett par kanonfina dagar ute pa revet med stralande sol.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Dag 6
7 år sedan
Dag 5 panoramaturen
7 år sedan
Dag 3
7 år sedan
Safari krugerparken
7 år sedan
Dag 1 .Äntligen på väg reser till Stockholm
7 år sedan