Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Söndag 3 Oktober 2010 - Daytona Beach

Tacksamhet

Nu tickar det på, tiden formligen rusar iväg och jag och Marcus vill inte åka hem. PUNKT!!! Fast Marcus längtar efter Hugo och Joel, Neo, Felicia och Adam. Jag längtar efter Lill neo såklart, tjaa å storungarna en gnutta, men sen- No No No No! Här är allt så där perfekt underbart härligt, med sol och värme, och avslappnad livstil utan stress. Folk är mer relaxed här än hemma, trots att dom flesta måste jobba bra mycket mer än vi. Och här finns ingen klädstress heller, här får man verligen gå klädd precis hur man vill, och ingen rynkar på näsan åt en 75- årig tant med bikerkläder, eller gamla gubbar med hästsvans och cowboyhatt. Alla är liksom ok här, oavsett. Och det tycker jag är så himla härligt. Sen pratas det mycket mer här, och även om det för det mesta är tomma fraser, så är det trevligt att få frågan - How are you today mam, när man står i hissen. Eller- have a nice day. Man pratar med varann oavsett om man känner varann eller inte, man kommenterar kanske glassen nån äter osv. Och det är supertrevligt! Sen så är männen här väldigt artiga och låter alltid kvinnan gå före, After you mam säger dom och håller upp dörrar. Tänk om det vore så hemma, men där bara bufflar vi oss fram för alla vill hinna först.
Igår morse tog jag mig lite egentid på stranden, och det slog mig hur bra vi har det som har möjlighet att komma hit så ofta som vi gör. Att vi har jobb som gör det möjligt att spara pengar, att vi bor så billigt som vi gör etc etc. Så jag satt där på stranden och tittade ut över Atlanten, solen brände i skinnet och det luktar så där saltigt. Då tänkte jag att när jag nu i mörkaste tyngsta höst/vinter perioden hemma, tycker att allt är skit och elände, att då ska jag gå in här och läsa om våran fantastiska resa och kanske kan jag förnimma ett uns av känslan jag hade där på stranden. Och kanske det kan få min mörkaste skitvardag att bli lite ljusare. Djupt?? ja, va brukar man säga- när fan blir gammal....
Idag är iallafall söndag, och solen lyser på himlen blå. Det kommer att plaskas och solas ett par timmar idag också. Sen vet vi int mer om söndagen.
Gårdagen var en het och solig dag och vi brände på det ökande fläsket lite mer innan vi åkte på shopping. Igår lyckades jag verkligen. Vad jag handlade!!!
Senare satt vi här inne hos oss, jag och dessan drack mojitos, gubbarna rom och cola och vi satt och lyssnade på rockkanaler och pratade. Sen gick vi till Oceandeck för en sen middag. Gott och mysigt som vanligt! Passerade en spelhåla på hemvägen och där kommer jag på att vi glömt Marcus ds på restaurangen. Blixtsnabbt rusar jag i flipflops dom några hundra meterna bort till Oceandeck och YES YES YES, ds:et ligger i säker förvar i baren. Så kan det gå när föräldrarna blir lite vimsiga i huvet.
Kl är nu 9.30 och lill loppe snarkar fortfarande, det tar på krafterna det här förstår ni. Sena kvällar och dagar fyllda med bad och andra aktiviteter och en massa intryck, klart man blir trött. Nu är det ialladfall dags för att gå ner till poolen så vi får våra favvo platser. Hörs i morrn då!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
11 år sedan
Some catching up..
11 år sedan
Good Morning
11 år sedan
Valborgs
11 år sedan
Saturday morning
11 år sedan