Stöd Ukraina

Daytonas blogg

Lördag 2 Oktober 2010 - Daytona Beach

Bowling

Så var det lördag morgon och fredagen är nu ett minne blott. Den bjöd på det där alldeles särskilt fantastiska vädret som bara Florida kan bjuda på. Vi solade och plaskade på i 5 h, innan vi gick upp och duschade av oss dagens skörd av klor. Brevid oss låg ett äldre par och kvinnan har pratat lite med oss senaste dagarna. Igår var hon riktigt pratsugen och vi hade många trevliga samtal. Dom var desssutom riktigt pålästa för att vara amerikaner. Det var deras sista dag här, så dom gav oss en massa öl som dom inte ville lämna. Trevliga människor.
Efter snabb uppiffning så åkte herrarna till Toys R Us medan jag i lugn och ro fick gå runt på Target. Fyndade Converse skor för 30 dollar ( 240 kronor ) mysbyxor för 35 kronor styck och en massa annat. P å M kom så småningom och hämtade upp mig, Marcus med ännu ett Starwars lego under armen. Vi åkte hemåt och där bestämde vi oss för att åka ut och äta med den andra familjen och efter det bowla. Sagt och gjort, det blev middag på Outback steakhouse innan vi bowlade 1 timme. Kom hem vid 11 tiden och det var inte annat än piss å ligg läge då.
Nu är det lördag morgon, kl är strax efter 9. Peter och Marcus snarkar fortfarande, jag har fått mig min morgongröt och ska strax gå ner till poolen och inta solställningen , så får dom andra komma när dom vaknat. På eftermiddagen ska Danne, Peter och Evelina åka till farmers market, jag, loppe och dessan ska istället åka till Walmart supercenter borta i Ormond Beach för mera shopping. Kvällen ska ev avslutas i Kissimmee med bilutställning, tivoli och middag. Det slog mig häromdagen att förra gången vi var här, så hade vi många fler kommentarer, och vi saknar våran ständiga läsare/kommentator Lars- Arne. Men jag är övertygad om att han är med oss nu oxå, och sitter och skrattar någonstans där uppe. På återseende!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Antligen Hemma
11 år sedan
Some catching up..
11 år sedan
Good Morning
11 år sedan
Valborgs
11 år sedan
Saturday morning
11 år sedan