Stöd Ukraina

Marianas blogg

Tisdag 25 Augusti 2009

Svensk sommar 2009

Min sommar har varit helt inhemsk med diverse resor och utflykter i vårt vackra land.
Allt från heldagsutflykt till ´Gårdarna runt sjön´, som författarinnan Birgit Sparre beskrivit i skildringarna av sin hemtrakt kring sjön Åsunden.
Vidare till vackra norra Värmland med en avstickare till Sälen för några dagars fjällvandring – i ca 25-30 graders värme!
En tredagarstur i Bohuslän med bussar-båtar-fotvandring till Kärlingesund-Bassholmen-Flatön/Ängön-Uddevalla.
Sedan några veckor i södra Norrland med sköna dagar på Alnön, en intressant ö utanför Sundsvall med ovanliga vulkanstenar, och därefter lantlig idyll några mil västerut inåt landet vid en porlande å.
Så har det blivit diverse dagsutflykter i vårt vackra Bohuslän … det vill jag aldrig missa på sommaren!
Det blev bad i salt och sött vatten, bärplockning, vandringar – och för det mesta vackert väder! Kanske var jag på rätt ställe vid rätt tidpunkt?
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Du har ju verkligen rört på dig runt om i vårt vackra land.
Postat 2009-08-27 00:55  Anmäl
Sierra säger:
Det verkar som om du haft fullt upp i sommar med en härlig blandning av det goda...och visst...du har varit på ute i rätt tid och på rätta platser.
Postat 2009-08-25 07:13  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet