Stöd Ukraina

Marianas blogg

Tisdag 7 Augusti 2012 - Bohuslän

Båttripp i Bohuslän 30-31 juli 2012

Två dagar i Bohuslän kan kännas som en vecka :))

Startade (i svinottan=kl 8) med chartrad minibuss från Göteborg C till Marstrand. Där väntade M/S Svea af Bohuslän och kapten Harald Treutiger. När vi kastat loss serverades vi kaffe och fralla strax efter 9-tiden.
I soligt väder och lätt bris gick färden norrut nära kusten. Härligt att ute på däck njuta av vår vackra skärgård. Vår kapten kommenterade intressanta platser mm som vi passerade.
Lunchstopp på Björholmens Marina (Orust) där vi förutom god mat trakterades med en fin konstutställning om Göteborgskoloristerna.
Sedan tuffade båten vidare och sittande på övre däck kunde man i sol och ljumma vindar spana in båtliv etc med någon läskande dryck i handen.
Vid 16.30-tiden mönstrade vi av i Fiskebäckskil. Jag och mina kompisar tog färjan till Lysekil för övernattning på Strandflickornas Hotell. Efter frukost tisdag morgon "back-packer" sight-seeing i Lysekil i soligt men blåsigt väder. Vid 13-tiden kom regnet ... efter låång lunch på restaurang i Norra Hamnen tog vi buss hem, 2 tim till Gbg!
Kan rekommendera http://www.kulturbatarna.se/
Dela med andra:    

Kommentarer
Ivan säger:
Lyckliga dig!
Två dagar till sjöss och bara regn den ena.
I Roslagen blev det ingen dag. Efter en regnig försommar sålde jag båt typ större.
Postat 2013-02-19 16:09  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet