Stöd Ukraina

Mariaes blogg

Tisdag 23 September 2008 - Oslo

Studera utomlands

Helgen var bra men snabbt över. Det blev en tur till Sverige för att träffa släkten. Mamma har ju fyllt 50 så vi åt middag uppe på Svampen. Inte lika stunning utsikt som från lutande tornet i Pisa, men jag nöjer mig med det lilla. Man känner verkligen att man uppskattar att umgås med familjen mycket mer nu än när man bodde i samma stad. Back then var man mest irriterad på dem men nu är det bara roligt. Guess I can´t win!

Åkte tillbaka till Oslo på tidig måndag morgon. Den första delen av resan var så skön. Det var som att det ägde rum en tyst överenskommelse mellan passagerarna, att vi just skulle vara tysta och respektera den tidiga timmen. Eller så var alla bara så förbannat trötta och griniga att ingen orkade öppna munnen. Vad vet jag, kan ju bara tala utifrån hur jag själv fungerar på morgonen. Direkt till jobbet kl.13. Ganska lugn dag. No dramas.

I eftermiddags var jag på en utbildningsmässa som ägde rum i staden. Det var universitet från olika delar av världen som var där och raggade blivande studenter. Jag talade med två skolor från Australien och två från England. Självklart blev jag ståendes längst med the aussies. De är bara så otroligt trevliga! Jag är så glad över att det finns platser som Australien. Där är människor som jag önskar att alla människor skulle vara. Öppna, glada, tacksamma, avslappnade, positiva, välkomnande och helt enkelt lite galna!

Fastnade för en fotoutbildning i Brisbane, den som jag tittat på sen förut. Men det är ju bara drömmar. Jag har inte råd med de höga terminsavgifterna. Skulle kunna åka som utbytesstudent. Men, neeeee... Jag vill göra det på riktigt. Plugga 3 hela år där borta. Har verkligen grubblat på det här länge nu. Hur ska jag få råd? Jag skulle kunna gifta mig rikt... Det skulle jag. Fast var är moralen i det? England har säkert också några trevliga utbildningar. Sverige? Jo... Men tråkigt.

Fortsätter grubbla.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Doggy
15 år sedan
It is what it is.
15 år sedan
Studera utomlands
15 år sedan
Den svenska synden
15 år sedan
Börja blogga
15 år sedan