Stöd Ukraina

Mariaes blogg

Lördag 8 November 2008 - Oslo

Doggy

Lördag kväll och jag sitter i lägenheten och dricker Detox-te med cocosmjölk och lyssnar på Dido. En ganska skön och fridfull stund, peppar mig själv inför ännu en dag på jobbet imorgon. Idag var det hemskt, två kurser och massa förvirrade människor som springer fram och tillbaka i lokalen. Jag, receptionist och ensam ansvarig för centret denna helg, ropar och pekar och visar och berättar och skrattar lite då jag förväntas skratta och förklarar något jag inte ens själv förstår och går in på toaletten och slår huvudet i väggen och önskar för hundrade gången att dagen ska vara över.

N ringde igår. Han har köpt en hund. På fyllan. Det är en Pittbull terrier. Den har munkorg och hatar andra djur. Men den gillar N, och N är upp över öronen förälskad i den, så jag antar att den får stanna. Jag orkar inte tycka nåt om saken. Dock tror jag inte att jag och "Doggy" kommer bli bästisar den dag jag återvänder till Townsville.

Funderar på att boka biljetter till resan snart. Okej, det är mer än ett halvt år kvar, men det skulle vara så skönt att verkligen få ett datum att se fram emot. Måste fixa visum också. Lite förvirrad över vilket jag ska ha bara. Det verkar som jag kan få ett för 12 månader, men är inte riktigt säker...
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Doggy
15 år sedan
It is what it is.
15 år sedan
Studera utomlands
15 år sedan
Den svenska synden
15 år sedan
Börja blogga
15 år sedan