Stöd Ukraina

Mariaes blogg

Fredag 29 Augusti 2008 - Oslo

Börja blogga

Okej. Medlem. Och sen? Ett blogginlägg. Jo, vi børjar så. Lite førsiktigt.

Sitter på jobbet och längtar bort. Surfar runt på reseguide och ving.se. Och Facebook. Såklart. Jag längtar nästan alltid bort, ut på resor. Nu behøver jag inte längta så mycket längre før snart bär det iväg till Italien. Jag och mammapappaMalin ska bila runt i Toscana i en vecka. Ursäkten till resan är att mamma fyller 50. Och att vi behøver en førlängning på sommaren som alltid är så kort. Det är i alla fall de två orsaker som pappa konstant upprepat før sig själv de senaste månaderna då resan kommit på tal. Alla ursäkter är bra. Jag måste bara åka iväg snart!

Eftersom jag, som så många andra svenskar, valt att jobba i Oslo ska jag åka tåg hem till Örebro i eftermiddag. Planet går på tisdag. Och då är min flygstol bokad från Arlanda, inte från Gardermoen. Med den meningen sänder jag inte ett tack till min mor. Men, men, man dør ju inte av några timmar på tåget, det råkar jag veta då jag åkt sträckan Oslo-Örebro ett tjugotal gånger. Man dør bara nästan. Jag ska sluta klaga, åka tåg över gränsen är ju en slags resa i sig.

Så. Resealbum från turen till Toscana kommer läggas upp så snart jag är hemma igen. Tills dess får ni hålla er till tåls. Och önska mig en trevlig resa.

- Tack.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Doggy
15 år sedan
It is what it is.
15 år sedan
Studera utomlands
15 år sedan
Den svenska synden
15 år sedan
Börja blogga
15 år sedan