Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Söndag 1 December 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Strul med internet och mellandag hemma

Igår när jag skulle skriva dagbok fungerade inte internet så det är därför ni inte hör från mig förrän nu. Idag är det tydligen första advent men det märker inte vi något av med undantag för att vår granne satt upp en adventsstjärna i sitt fönster.

Idag skulle vi egentligen åka till en ny strand för att kolla läget men vid frukost fick mamma ont i magen och kände inte riktigt att hon vågade åka iväg på någon längre tur utan tillgång till toalett. Så, mamma fick vila medan jag, Charlie och pappa gick över en sväng till Elise och Albert för att kolla läget med dem och säga att vi tyvärr inte kunde hänga på till stranden idag. Även pappa känner sig lite hängig fast mest som förkylning så det passar bra att vara hemma.

Tidigt igår morse åkte våra kompisar Alma och Erik hem till Sverige igen. Kvällen innan dem åkte åt vi en gemensam middag inne i byn på deras favoritrestaurang som är bra på fisk och skaldjur. Varken jag eller brorsan hade någon kanondag så vi städade av middagen snabbt och sedan somnade jag i vagnen medan Charlie fick iPaden för att kolla på film. Mamma åt prawns med cashewnuts och pappa grillade tigerräkor, dem verkade nöjda med maten. Efter middagen åkte vi hem och fick sova i våra sängar medan mamma och pappa satt ute på altanen i den varma kvällen och spelade Yatzy.

Dagen igår tillbringade vi på Coca Cola beach från 9 tills det var dags att åka hem för att sova middag. Det finns en gammal tandlös thailändare där som jag är fullkomligt livrädd för. Han vet och märker det men ska ändå komma fram om busa med mig när jag minst anar det. Igår bestämde jag mig dock för att gaska upp mig lite så när han kom fram och ville bjuda på någon konstig rot satt jag blixtstilla, drog ner ögonbrynen så långt bara en Lill-Arne kan göra och spände ögonen i honom samtidigt som jag avvärjande skakade på huvudet. Man vet ju inte vad det är för rötter dem går runt och tuggar på här även om jag inte tror att han skulle bjukka på något farligt. Till stranden igår hade vi även med oss min lilla (?! fråga mamma vad hon tyckte om att dela plats med den i moppeflaket tillsammans med mig i en vagn och Charlie bredvid) pool i mammas och pappas förhoppning att jag skulle roa mig mer i den än det nyupptäckta med att det är extremt roligt (och mycket lättare) att springa runt bland borden på betonggolvet inne i restaurangen. Poolen var ju kul men den slog inte det svala, släta golvet - hehe. Charlie däremot uppskattade vårt lilla Tykon-läger och satt med sin nyfunna kompis Lilly och lekte med de obligatoriska plastdjuren vi tar med oss vart vi än går.
Eftermiddagen blev lugn hemma. Pappa tog hand om oss vid huset medan mamma låg och läste vid poolen och tyckte tydligen att det var hur lyxigt som helst. Eftersom det var lördag så hade mamma och pappa lovat Charlie lördagsmys så vi tog en eftermiddagspromenad upp till Poppys bageri och minimarket där vi hittade micropopcorn och äppelfestis. Charlie var helt till sig i brallan och kunde inte sluta tjata om att jag skulle gå och sova så att myset kunde börja. Medan Charlie satt med iPaden och Nicke Nyfiken brände mamma och pappa av tre hela avsnitt av Home Land! Pappa den lilla sömntutan brukar ju i princip bara klara att hålla sig vaken typ ett halvt avsnitt.

Nu är det eftermiddag och jag ska sova middag. Pappa och Charlie leker vid moppen (bästa lekplatsen) och mamma ska fixa lite med bilder till dagboken från de senaste dagarna.

Nu finns det bilder till det tidigare inlägget från vattenlandet och djungelrestaurangen!

Vi hoppas på att ni får en fin första advent och mys lite extra åt oss!


Dela med andra:    

Kommentarer
Hej Jacob och Charlie!
Va lyxigt att vara på ett vattenland helt själva. Hade passat oss storkusiner perfekt att få härja runt fritt utan köer och utan risk att krocka med folk.
Åh vad vi ångrar oss att vi inte bokade in tidigare att vi skulle åka och hälsa på er.
Här hemma är det nu 1:a advent. Blå himmel, solsken och inte en snöflinga så långt ögat kan nå. Snön är verkligen sen i år.
På lördag ska vi gå på julmarknad och äta julbord med mormor och morfar på Siggesta, hoppas det finns lite snö tills dess.
Vi hörs!
Postat 2013-12-01 12:25  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet