Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Onsdag 12 Februari 2014 - Koh Chang
Resealbum: Thailand 2013

Nytt boende kirrat!

Det var på håret men nu är det kirrat - boendet för våra sista tio dagar! Har hört att man ska sluta på topp och enligt mina päron så kommer vi göra det. Givet att allt blir så bra som det ser ut på "Cape Mae Phim".

Vägen dit: De vuxna har spenderat de sista dagarna med att surfa alla siter i vääärlden, hyrt bil för att kolla Ban Phe med omgivningar och jag och Oliver åkte moppe med mammorna och besökte resorts värda namnet i Mae Phim idag. Vi hittade inget som var aktuellt. Antingen var det för litet, sunkigt, off, dyrt eller ej barnvänligt. Mamma har, sedan vi var här förra vändan, sneglat på ett husområde mer "Thai style" här i Mae Phim men som vi inte fick besöka för vakten när vi försökte. Det har heller inte funnits någon bra info om hyresmöjligheter om det på nätet så vi hade inte det som alternativ förrän ägaren till det hus vi hyr nu kontaktade oss idag med info om att det fanns ett hus tillgängligt, efter lite efterforskningar faktiskt två hus. Perfa! Jag, mamma och pappa åkte dit nu på eftermiddagen och YES! Klockrent! Inte i närheten av det vi haft som alternativ hittills, dessutom skulle vi få ett väldigt bra pris som kompensation då det är några grejer som inte funkat så bra i nuvarande hus. Mamma är så nöjd då hon med att hon fått det hon inte kunnat sätta fingret på vad hon vill ha, nämligen en kombination av:
Yta
Prisvärt
Thai-känsla
Fräsch
Bekvämt

Så, idag är vi nöjda och glada. Kul också att bo vidare tillsammans med Kunos även om det blir i varsitt hus.

Nu ska vi beställa hemkörning av onsdagsfavoriten från restaurang Tequila: Wienerschnitzel!

Jake the Snake


Dela med andra:    

Kommentarer
Jacob12 säger till Storkusinerna:
Hej kusiner!

Vad roligt att höra från er! Vi längtar väldigt mycket efter att få träffa er också. Charlie pratar en hel del om er, jag kan ju inte prata men jag tänker på er i alla fall.

Jag är superbusig och snabb som en vessla och ser fram emot att visa er alla mina upptåg. Charlie är en snäll storebror och tar bra han om mig men ibland kommer han på att han är större och starkare än mig och då kan det gå lite vilt till. Jag är inte sen på att lära mig och ge tillbaka dock för särskilt rädd av mig är jag inte, till mammas och pappas stora bekymmer.

Wow vad härligt med Alperna (mamma och pappa säger att det är superschysst så jag får gå på det). Då är ni kanske inte hemma när vi kommer hem den 26/2?

Stora stora kramar till er alla fem!
Postat 2014-02-15 04:35  Anmäl
Hej Jacob och Charlie.
Hoppas ni har haft en fin Alla Hjärtans Dag och att ma och pa har bjudit på något extra gott.
Vi längtar mycket efter er och det känns som att det inte är långt kvar nu innan vi får se och krama om er.

Här är den lilla snö som föll i januari helt borta igen och rabatterna är fulla med snödroppar mm. Dock är himlen för grå hela tiden för att någon slags vårkänsla skulle kunna infinna sig.
Det är lite synd att snön är borta, J V o T hade gärna åkt lite pulka och snowracer med er när ni kom hem.
De kommer dock få en massa snö att åka skidor på då de åker till Alperna med sin farmor och Stephane på sportlovet.
Njut av klimat och stressfri vardag de sista dagarna i Thailand så ses vi när ni kommer hem.

Stor, stor kram från faster.
Postat 2014-02-14 19:26  Anmäl
Hej Jacob!
Har följt din blogg ett tag, men inte skrivit någon kommentar tidigare.
Vi prickade in Mae Phim under den tiden när ni var på Koh Chang. Kom ett par dagar innan jul och åkte hem i slutet på januari.

Skulle du kunna be din mamma/pappa att maila mig på sofia_O_81@hotmail.com. Är ute efter hur vi kan komma i kontakt med personen ni hyr det stora huset av i Blue Mango. Är det samma person som ni ska hyra av i Cape Mae Phim? Annars vill vi gärna ha kontaktuppgifter till den personen också! :)
Blir nog en tur tillbaka nästa år, så då kan det vara bra att ha lite olika alternativ! :)

Tack på förhand och njut nu av er sista tid i Thailand!
Och hoppas att ni uppskattar Mae Phim lite mer den här omgången! Vi tycker att det är lite av ett paradis med sitt lugn. :)

Med vänlig hälsning Sofia
Postat 2014-02-13 14:55  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet