Stöd Ukraina

Jacob12s blogg

Fredag 15 November 2013 - Rayong
Resealbum: Thailand 2013

Strandjakt och en trött storebror

05:20 är en bra tid att vakan tycker jag, eller i alla fall i morse. Nu har dem fått sovmorgon tillräckligt, visst?

Det var rätt mulet idag och ganska skön temperatur så vi kände inget behov av att bada på en gång utan lajjade runt på terrassen, åt frulle, jag sov lite medan de andra läste på lite om området och när jag vaknade hade dem bestämt sig för att vi skulle ge oss ut och söka upp en strand som tydligen ska vara väldigt fin. Upp och hoppa på flaket och iväg. Efter ett ganska långt tag, och några strandavstickare senare, började soppan i moppen att ta slut och eftersom vår karta var svårtydd så bestämde vi oss för att vända om för att tanka på den enda bensinstation vi sett. Tanten som ägde stationen visade på kartan att vi vänt precis innan vi hade varit framme men vi bestämde oss för att inte åka tillbaka utan ta det en annan dag. Så med Coca Cola beach runt hörnet åkte vi ner dit, beställde lunch och badade en liten stund innan vi packade ihop och åkte hem för att låta mig sova i svalkan ett tag.

Medan jag sov middag skickade pappa och Charlie iväg mamma på en fotmassage som hon pratat om sedan vi kom. När hon kom hem hade vi besök av Johan och Alma. Johan stannade på kaffe medan jag, Charlie och Alma lekte fint tillsammans. Sedan blev det för klibbigt och varm på kl 15:30 gick vi till poolen där vi röjde runt till strax efter 17:00.

För första kvällen bestämde vi oss för att åka iväg och äta middag. Vi tog närmsta stället som heter SunShine och ligger bara någon minut med moppe från oss. Jag åt lite rissoppa med kyckling men föredrar min burkmat. Mitt under middagen utbrister mamma "Men kolla, han somnar!" och tittar åt Charlies håll. och där sitter han, tuggandes mat med rullande och tillslut stängda ögon. Han somnade mitt under middagen och det såg så himla roligt ut! Pappa lade ner honom i sitt knä, vi åt upp snabbt och bar sedan honom till moppen där pappa lade honom på sätet där han skönt sov vidare. Väl hemma vaknade han dock och höll tydligen låda i några timmar som om ingenting hade hänt. Mamma och pappa undrar vad han går på eftersom han inte sovit middag en enda dag sedan vi kom hit men han har liksom inte tid, allt är för kul och spännande.

Inatt är det VM-kval för Sverige mot Portugal, kl 03 Thai-tid och pappa ska hem till Almas pappa Johan och titta på den. Ska bli intressant att se hur trött han är imorgon men framförallt spännande att se hur det går för Sverige.

Nu är det sovläge, ses en annan dag!

Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet