Stöd Ukraina

Famlofquists blogg

Lördag 8 Maj 2010 - Helsingborg

Snart är det dags

Lördag morgon och i helgen blir det att fixa inför kommande avresa på onsdag. Dags att få komma tillbaka till NY som jag längtat efter. Det är ju en stad som man aldrig kan få förmycket av, helt enkelt.

Jag och Jeanette längtar så och under senare delen av veckan har yttre faktorer får vår resfeber att svalna.
1:DOLLARN
Krisen i Grekland har gjort att Dollarn stiger, idgasläget tar Forex 8,12 för 1 $ och för mindre ärn 2 veckor sedan var dollarn nere i 7,20.
2.Eyjafjallajökull
på Island som fortfarande är vid liv. Just nu är Irlands flygplatser stängda, så vi hoppas att Heatrow håller öppet för oss.
och sist men minst lika viktigt
3. VÄDRET
Just nu är det stålande sol över New York och har varit under ett par veckor, men nu är det lågtryck på väg in och onsdag- söndag är det regn.

Inte precis vad vi önskar oss, men vi peppar varandra och vet att vi kommer att ha så himla kul tillsammans.

På agendan står såklart Kultur blandat med shopping. Vi landra onsdag kväll och direkt på torsdagsmorgon kommer vår guide från The Big Greeter och hämtar upp oss på hotellet. S. Dvaid Brookes som han heter ska ta oss till Upper West Side för att ge oss en bild av en New Yorkes dag, vilket vi ser fram emot så mycket.

Ett besök i Rockefeller blir det, sedan är det tänkt att vi ska åka State of Island färjan. Gospel i Harlem står på schemat söndag morgon och besök i Cebtral Park är ju såklart ett måste.
Jeanette ska köra genrepet inför Göteborgsvarvet helgen därpå så antingen hejar jag på, promenerar jag min egen runda eller så fikar jag och njuter av tillvaron.

Vi blir glada om det bara är uppehåll :-), men både SMHI och CNN weather har haft fel förr.
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Ännu ett Hajdyk
11 år sedan
Tropisk storm
11 år sedan
Upptäcksfärd och skumtomtar
11 år sedan
Dykning med hajar
11 år sedan
Framme på Malapascua
11 år sedan